reageren op special-focus kindje

• Laura73

Zijn alle mensen die gereageerd hebben op een special-focus kindje bij Kind en Toekomst ingeschreven?? Of zijn er ook mensen die toen overgestapt zijn? Ik heb nl begrepen dat je alleen kunt reageren wanneer je daar ingeschreven bent….. krijg een beetje het idee dat je zo dus nooit kan reageren (als je nu bij een andere VH bent) omdat er al verteld werd dat mensen die hun dossier bij K&T hebben liggen voorrang hebben….

• B

Overstappen hoeft ook niet toch?? Als het goed is heeft je huidige VH ook special focus alleen zetten ze die kindjes niet op internet…..

• sprokkeltje

Inderdaad, als je op kindjes van K&T wil reageren, moet je daar op intake en dus overstappen.

Je moet dan je documenten gaan verzamelen en legaliseren, als er meerdere mensen op een kindje geschreven hebben, kijken ze bij wie het kindje het beste past en wie het verst is met zijn dossier, die heeft voorrang. Dit in het belang voor de kindjes, zodat ze zo kort mogelijk hoeven te wachten totdat ze naar hun papas en mamas mogen.

Wij hebben dat gedaan en zijn inmiddels gematched met een van de kindjes waar we op geschreven hebben.

Bel ze op, ze kunnen je het allemaal uitleggen.

• Laura73

Oooo, ik dacht dat het een soort “samenwerking” was en dat je dus gewoon kon reageren. Als je dan spreekt over het belang van het kind…. ons dossier ligt er al (ligt, denk ik wel een dikke laag stof op) en er staat sn in waar ze zelfs nu een oproep voor doen!!! Maar het komt er dan nu op neer dat we destijds toevallig de verkeerde VH hebben gekozen. Jeee…. en als we nu over stappen moet je weer van voor af aan beginnen…. Ik weet het ff allemaal niet meer hoor!

• sprokkeltje

Dat weet ik niet of je dan opnieuw moet gaan verzamelen, daarvoor moet je gewoon de vg bellen.

Er zijn wel meerdere mensen die op hetzelfde kindje schrijven, ze kijken dus bij welke ouders het kindje het beste past, en dan kijken ze wie het verst is met de dossiers. En mochten er bv al meerdere mensen zijn die hun dossier al in China hebben, dan bekijken ze bij de vg welke ouders het beste bij het kindje passen.

Wij hebben denk ik op meer dan 7 kindjes geschreven, en zijn gematched met 1 van die 7.

Ze kijken echt vanuit het kindje, wat voor het kindje het beste is.

• Laura73

Ja sprokkeltje, vandaar dat ik dacht dat de vh samenwerkten en dus het dossier over zou doen naar een andere vh als daar toevallig de meest geschikte ouders bij aangesloten zijn. Maar als mensen overstappen gooien ze als het ware alle kosten die ze al gemaakt hebben in de prullebak en betalen ze aan de andere vh weer alles wat ze al eerder betaald hebben…… en ik moet je zeggen dat dit een raar gevoel bij me bezorgd…..

• sprokkeltje

Dat begrijp ik!

maar ik weet dus niet zeker of je opnieuw moet gaan verzamelen hoor?

Voor hetzelfde geld hoeft dat niet, daarvoor zou ik gewoon even rondbellen!.

• Enjoy

Ik weet zeker dat er wel eens een dossier van de ene naar de andere vgh-er is overgegaan. Maar volgens mij niet met heel veel enthousiasme en ik ben met je een dat ik me dan ook afvraag: hoezo beste zoeken voor het kind?

Groet

KP

• Laura73

Sprokkeltje; ik heb gebeld, vandaar mijn verbazing hierover… Ik dacht, net als wat “KP” schrijft, dat gewoon je dossier over genomen kon worden. Helaas….

• sprokkeltje

Ow zo…nou das wel apart ja idd. dat wist ik niet, snap dat dit een bittere smaak in de mond geeft.