motivatie brief over geloof

• Lila..

beste allen,

Hier ook weer een verzoek om hulp.

Wij moeten deze week een brief schrijven om aan te geven wat we doen met ons geloof voor een afrikaans land.

Kan iemand ons adviesgeven wat je hier in kan zetten. Hoe vaak je naar de kerk gaat ? Wat je doet aan vrijwilergswerk ?

Zijn er mensen die een voorbeeld brief met mij willen delen ?

Hulp zou heel erg gewaardeerd worden want wat is dit weer een moeilijk opgave!

liefs.

• adoptie-ouders

Hallo Lia,

In z'n motivatie brief is het heel erg belangrijk dat je verwoordt wat het geloof voor jou en je man betekend. Beschrijf wat je geloof is en wat het met je doet in het dagelijkse leven. Heel veel succes ermee!! Mocht je vragen hebben, kan je ons je e-mail adres geven en kunnen we wat gedetaileerder mailen.

Groetjes,

van de adoptie-ouders

• amberr

Ik zou in ieder geval aanraden om jezelf te veriepen in het geloof zoals dat in het betrffende land wordt uitgeoefend (soms kunnen er nog best culturele verschillen zitten tussen landen ook als ze hetzelfde geloof hebben). Kijk bijvoorbeeld om wat voor stroming het precies gaat. Verder een aantal tips

- beschrijf sinds wanneer je al gelooft (bijvoobeeld onderdeel van je opvoeding en jeugd of pas op latere leeftijd);

- beschrijf welke rol het geloof in jullie relatie speelt en als jullie in de kerk zijn getrouwd zou ik dat ook benoemen (ik neem aan dat je man ook gelooft);

- hoe vaak en welke kerk je bezoekt (noem ook de naam van de kerk en de plaats en de stroming binnen het geloof dat jullie aanhangen).

- vrijwilligerswerk voor de kerk zeker benoemen

- beschrijf op welke wijze jullie het geloof een rol willen laten spelen in de opvoeding van jullie kindje (bijvoorbeeld laten dopen of opdragen in Nederland, school met een geloofsachtergrond.

- beschrijf hoe jullie vanuit het geloof aankijken tegen adoptie.

Maar het belangrijkste is de rol van het geloof in jullie leven en hoe je omgaat met het geloof in jullie dagelijks leven.