adoptie van waar ook ter wereld

• Tineke Meijer

Sinds vorige week ben ik weer gestart met het boeken van tickets voor adoptieouders.

Ik geef ieder een persoonlijk en vakkundig advies voor een probleemloze reis naar hun

kind dat ergens ver weg op hun wacht. Bekijk mijn site: www.adoptiereizen.nl.

Met vriendelijke groet, Tineke Meijer

• Taluda

Dit soort reizen worden toch door de vergunninghouders geregeld?

En, niet met een gemene intentie, maar ik vind je site er niet heel erg professioneel uitzien…

• B

Ja ik snap de link ook niet zo :S

• Marièlle67

Persoonlijk zou ik er ook voor kiezen de reis door de adoptiestichting zelf te laten regelen. In ons geval was het bijvoorbeeld zo dat de stichting donderdagmiddag om 16.00 uur aan ons moest laten weten dat we opeens door het land van herkomst van de kinderen opeens al de vrijdag daar werden verwacht i.p.v. zaterdagavond. Dan is het erg fijn dat zij alles, maar dan ook alles met het ticket geregeld hadden om dat mogelijk te maken. Wanneer wij de tickets bij een ander hadden geboekt zou dat betekenen dat wij er achteraan moesten, dan weer moesten contacten met de vergunninghouder of het wel of niet gelukt was enz.

Voor mij genoeg redenen om dan misschien maar iets meer te betalen en klaar….

En wat het wijzigen van tickets betreft, ik neem aan dat vergunninghouders met dat soort dingen gewoon rekening houden en dus ook kiezen voor tickets waarbij dat relatief simpel ter plekke kan. In Nigeria was dat in elk geval prima georganiseerd en ik heb eigenlijk nog nooit gelezen van andere landen dat mensen daardoor voor heel grote problemen of voor grote onkosten kwamen te staan. En voordeel van het door de vergunninghouder te laten regelen is ook dat, mocht er iets niet helemaal soepel lopen, je ook op hen een beroep kan doen, ik weet niet of ze daar ook zo soepel in zijn als je zelf je vervoer hebt geregeld.

• Tineke Meijer

Beste Taluda,

Als je mijn website goed heb gelezen, zie je dat ik al 15 jaar ervaring heb in het boeken van tickets.

Ik heb namelijk 3 reisburo's gehad in de kop van Noord Holland. Uit passie boek ik nu overigens naar volle tevredenheid de

tickets voor adoptieouders en regel o.a. de verzekeringen.

• Taluda

Tineke Meijer Schreef:

——————————————————-

> Beste Taluda,

> Als je mijn website goed heb gelezen, zie je dat

> ik al 15 jaar ervaring heb in het boeken van

> tickets.

> Ik heb namelijk 3 reisburo's gehad in de kop van

> Noord Holland. Uit passie boek ik nu overigens

> naar volle tevredenheid de

> tickets voor adoptieouders en regel o.a. de

> verzekeringen.

Ik zeg ook niet dat je geen ervaring hebt, ik vind je website er niet professioneel uitzien.

• Anja1

Bij zelfdoe adopties boek je natuurlijk wel zelf, en ik kan me voorstellen dat je dan wel kijkt naar de goedkoopste tickets! Bij bemiddeling via een vergunninghouder mag het bij mij weten niet eens, zelf een vlucht (laten) boeken? Ik onderschrijf overigens wat Marielle zegt, als er een kink in de kabel komt en de boeking is via de vergunninghouder gegaan, dan kunnen zij het oplossen…:-)

Los daarvan vraag ik me af (heb ik vaker bij mensen die adverteren voor aankomstkaartjes, of andere zaken aanbieden/verkopen) in hoeverre een forum als dit een soort Marktplaats moet zijn/worden? Misschien zijn daar regels voor, beheerder?

Groetjes,

Anja

• JS

Hoi Anja,

Volgens mij hangt het wel of niet zelf je vlucht e.d. boeken af van uit welk je kind komt. Wij hebben de eerste keer er voor gekozen om de vlucht door de vergunninghouder te laten boeken en de tweede keer hebben we dat zelf geregeld. De eerste keer maakte het wat kosten betreft niet veel uit als we het zelf gedaan zouden hebben, de tweede keer waren we veel goedkoper uit dan via de vergunninghouder. We wisten wanneer we er uiterlijk moesten zijn en vanaf welk moment we weer zouden mogen vertrekken. We hebben het iets ruimer genomen en dat beviel goed.

Groeten,

JS