Mag je wel mailen?

• sprokkeltje

Vroeg me af, je mag geen gegevens openbaar maken op internet van je kindje, maar je mag toch wel je vrienden mailen met de gegevens?

Mijn broer woont in Duitsland en zou ik graag willen mailen met de gegevens van ons kindje.

• Marièlle67

Wat ze niet willen is dat gegevens openbaar worden gemaakt…..het lijkt mij in die zin dat mailen niet zoveel kwaad kan, zou er alleen wel bij vermelden dat het de bedoeling is dat gegevens nog niet openbaar worden gemaakt, neem aan dat je broer daar vast rekening mee zal houden toch?

Groetjes,

Marièlle

• Mama

beetje jammer dat je binnen het adoptieproces soms zo aan het lijntje gehouden wordt dat je niets meer durft. Natuurlijk mag je mailen! Ze vg's willen alleen dat je geen gegevens openbaar maakt op fora en websites. Zolang je dat niet doet kun je aan iedereen laten weten hoe blij jullie zijn hoor! Gefeliciteerd!

• sprokkeltje

Dank je wel

!!

Ja ik ben op mijn dood dat ik iets fout doe idd…

Maar wil straks ook mijn schoonfam de fotos doormailen…

• BG

Ik vind het jammer dat door het toch een beetje hysterische gedrag van vh's mensen zo panisch worden. Met vrienden, familie etc. is natuurlijk altijd een goede afspraak te maken dat ze je mails niet verspreiden. Het gaat er om dat gegevens niet openbaar worden en daar zijn goede redenen voor.

• csekka

hoi Sprokkeltje,

Fijn dat je het dossier nu hebt. Nu begint het wachten op de LOA.

Ik heb het heel specifiek nagevraagd bij de VH. Het gaat erom dat er geen gegevens van het kind op weblogs, sites en dingen als facebook komen te staan. Daar is China heel fel op. Zij kunnen dan je procedure stop zetten.

Mailen mag wel. Wij doen dit ook veel. Wel hebben wij vrienden/familie echt op het hart gedrukt ook niets openbaar te maken.

Het is echter wel frustrerend, want je wilt je mannetje het liefst met de hele wereld delen.

• sprokkeltje

@csekka,

Ja precies, je wilt het delen, ik heb ook mijn fam gemaild die ver weg woont en hen uitgelegd dat het echt niet op internet mag komen, en dat begrijpen ze ook goed.

Heb ze na die mail nog gebeld en later gesmst om te zeggen het niet op internet te zetten. Erg he, zweet brak aan alle kanten uit.

• Enjoy

Hoi,

Je mag zelf hier melden wat de SN en leeftijd van je kindje is zolang het maar niet traceerbaar is naar een tehuis, provincie of je kind zelf want dat is wat ze niet willen.

Als jij hier zegt dat je een zoon van 2 hebt met schisis dan is er niets herleidbaar hoor.

Geniet van je mooie bericht

Groetjes

KP

• sprokkeltje

Pff das wel een opluchting zeg!

Want idd je hebt wel wat vragen of de sn en ervaringen van andere adoptie ouders en hun kinderen.

• Nathalie

Hee heb je de foto al binnen? En? Hoe voelt dat moment dat je je zoon voor het eerst in zijn ogen kijkt? Het lijkt me zó mooi…