raad nodig

• HenS

hallo

Ik heb misschien een rare vraag. Wij staan op de wachtlijst voor SN kindje uit china. We zijn hier en daar aan het kijken naar meubels voor de kinderkamer. Alleen vragen wij ons af of het raadzaam is om een commode te kopen. Het kindje is denken we al gauw 1,5 jaar in iedergeval onder de 2jaar en tja leg je een kindje van die leeftijd nog op de commode? commode's zijn vaak voor baby's en dus niet al te groot en nu zagen wij wel een mooi ladekast met de juiste hoogte. We hebben het aan mensen in onze omgeving gevraagd en daar horen allerlei antwoorden.

Dus ik dacht ik stel deze rare vraag op het prikbord. Ik hoor graag wat jullie te zeggen hebben!!!

groetjes HenS

• Enjoy

Onze Chinese kanjer van 2,5 ligt nog steeds zeker 3x per dag op de ‘commode’ om aan te kleden of voor een schone luier. In ons geval een ladenkastje wat na de commodetijd ook prima staat.

• fumin

hallo

onze zoon van bijna 4 zit nog iedere dag op de commode hij is erg klein en wij vinden het fijner voor onze rug.

we hebben ook geen echte commode gekocht maar gewoon een leuk kastje

heel veel plezier met julie voorbereidingen

groetjes

• Titia

Hoi,

Wij kregen onze dochter toen ze nog geen twee jaar was en hebben géén commode(en ladenkast) gekocht.We hadden wel een buurvrouw die er één had als we hem nodig hadden.

We verschonen onze dochter som staand en soms liggend op de bank ( al dan niet met een handdoek eronder…)

Volg je gevoel maar, ik kan me goed voorstellen dat het ook prettig kan zijn om er wel één te hebben. In het zwembad verkleed ik haar wel op een aankleedplank en dat is inderdaad wel prettig.

Groet, Titia

• JS

Hoi,

Wij hebben destijds wel een commode gekocht. Dit vanwege het feit dat ons kind in leeftijd zou kunnen varieren van enkele maanden tot 2 jaar en dat we vermoedelijk ook bij een kind van bijna 2 een commode zouden willen hebben. Onze zoon was 1,5 jaar toen hij bij ons kwam en wat zijn we blij geweest dat we het gedaan hebben. Vanwege darmproblemen hebben we hem vele malen per dag verschoond en dan is een commode wel handig. Vanwege onze lengte en onze voorkeur voor een commode waarbij het kind in de lengte ligt en niet overdwars (waardoor je zelf rechter kunt staan) hebben we uiteindelijk gekozen voor een Stokke.

Overigens waren we bij onze tweede procedure nog steeds heel blij met de commode, omdat we toen twee heel jonge kinderen mochten omarmen.

Groeten,

JS

• metameulenbelt

Onze Chinese zoon was net 2 toen we in Nederland aankwamen met hem. Hij had al een ouder zusje die met 14 maanden bij ons kwam, dus hadden we al een commode. Hij heeft er totdat hij zindelijk werd gebruik van gemaakt.

Meta

• pepe

wij hadden er een staan van de oudste twee,

en hebben hem na een klein jaar weggedaan, omdat we de kamer nooit gebruikten, alleen de commode die er op stond.

Dochterlief had besloten alleen bij ons of bij haar zus te willen slapen, en het was wel fijn de kamer om te bouwen tot een studeerkamer/speelkamer; kids blij, papa en mama blij, en het verschonen…. dat doen we op bed, op de bak, op tafel , nou ja overal; gewoon met een handdoek eronder; werkt pima

• B

Wij hebben de kinderkamer al aangeschaft (was laatst een leuke aanbieding). Wij hebben ook nog geen voorstel gehad dus weten alleen dat het onder de 24 maanden zal zijn. Heb zelf op kindjes gepast en mijn ervaring is dat het voor de rug erg fijn is een kindje aan te kleden en te verschonen op een commode.

Wij hebben gewoon een mooie strakke commode die eigenlijk gewoon een ladekast is.. Dus zonder zijplankjes. De bedoeling is dat de we die later gewoon laten staan..Uiteraard zonder aankleedkussen.

We hebben ook nog gewoon een kinderledikant gekocht met spijlen… Moet er ook niet aan denken zo'n ukje maar gelijk in een groot bed te doen (zijn ze in China ook niet gewend) en dat hij of zij er dan zelf uitklimt als je niet oplet…

Het kan natuurlijk altijd anders lopen en slaapt een kindje liever bij papa en mama ofzo , maar dat zien we dan wel… In ieder geval hebben we een gewone babykamer en zodra het kindje in een groter bed kan verruilen we alleen het bed.

• m.r

hier commodekast gekocht is een brede met 3 lades, ons kindje is nog 1 china en nu 1,5jr dus nog in de luiers. Naderhand gebruiken we de kast als speelgoedkast en zetten we bovenop leuke dingetjes, opgelost!

Succes ermee…

• C73

Wij hebben voor onze dochter ( toen 18 mnd nu 3 jr) de ladekast HEMNES gekocht bij de Ikea met 8 lades. Dit op advies van een vriendin die al kinderen had.

Zij zei dat commodes vaak wat smal zijn waardoor je minder ruimte hebt om er dingen naast te leggen. Wij gebruiken de kast nog steeds ( als commode) en onze dochter

wordt er nog steeds op verschoond ( niet altijd maar wel vaak) en ik heb er ook nog drie mandjes naast staan met luiers, haarspullen, bodylotion etc.

En als ze straks niet meer verschoond hoeft te worden is het gewoon een ladekast met lades voor heel veel speelgoed en andere dingen!

Succes!