Ik denk dat het zeker mogelijk is dat er gegevens van in NL gematchte SN kindjes op Internet staan. En dan niet op de NSN babies Post bij Rumor Queen, maar op een van de vele Amerikaanse “ advocacy” blogs waarop mensen oproepjes zetten om dit of dat speciale kindje te adopteren. Veel van die kindjes staan op individuele lijsten van Amerikaanse vergunninghouders en zullen daardoor (nog) niet bij K&T of WK in beeld kunnen zijn ( na 3 maanden tevergeefs bij een individuele vergunninghouder gaan ze soms terug naar de shared list) maar andere staan op de shared list. Mij is het in ieder geval opgevallen dat ik nadat ik een beperkt uittreksel van de shared list heb gezien, een aantal foto's bij de daar beschreven kindjes bleek te kunnen vinden. ( niet dat ik daarnaar zocht, maar het viel me op dat SN en geboortejaar/geslacht overeenkwamen).

Ik ben het er overigens helemaal mee eens dat dat de privacy van de kinderen teveel aantast. Meestal staan er geen Chinese namen bij, maar vaak wel geboortedatum, geboorteplaats, en soms vrij exacte beschrijving van de SN . En herkenbare fotoo's dus. Gegevens die nooit meer “verdwijnen” en later in het leven van de kindjes zomaar op kan duiken.