wachttijd China site K&T

  • Fayle

    Op de site van Kind en Toekomst staat het volgende bericht:

    Wachttijd special need kinderen: 7 april 2011

    Omdat in de afgelopen maanden CCCWA de nadruk heeft gelegd op plaatsing van de special focus kinderen, konden minder special need kinderen worden voorgesteld. De tijd zal nog moeten uitwijzen hoeveel de wachttijd tussen het indienen van een dossier bij CCCWA en het moment van voorstel voor een special need kind tenslotte zal zijn. De wachttijd voor de opname van een special focus kind kan daarentegen erg kort zijn.

    Wilt u meer hierover weten, neemt u dan contact met ons op.

    Het was natuurlijk een kwestie van tijd eer zij ook lieten weten dat de wachttijden oplopen, maar ik vind het erg vreemd dat de wachtende ouders niet eerst op de hoogte zijn gebracht. Ook doet K&T het overkomen alsof zij de reden weten (nl. dat China de nadruk heeft gelegd op special focus kinderen), terwijl dit bij de overige vergunninghouders toch niet vernoemd wordt.

    Ik kan er niets aan doen, maar heb er toch niet zo'n lekker gevoel bij hoe dit is gegaan………

    Nu maar afwachten hoe lang we uiteindelijk op voorstel moeten wachten. Helaas zit een special focus kindje er voor ons niet in ivm de leeftijd van ons eerste kindje.

    Groetjes Fayle.

  • B

    Komt mij ook vreemd over.. Zitten zelf bij Meiling, maar die zijn veel duidelijker.. Die benaderen je ook persoonlijk en lichten het toe…Kan daar ook altijd met mijn vragen terecht.. De wachttijd valt zoals ons verteld nog wel mee , maar dat zal ook persoonlijk zijn…en afhankelijk van de sn.. In de meiling mailing geven ze een duidelijke voorspelling…Heb bij K en T het idee dat er alleen maar special focus is… Is er bij Meiling ook wel maar die zetten het niet op internet…

    Hoezo is trouwens voor jullie i.v.m de leeftijd special focus niet mogelijk??? Die zijn er toch in alle leeftijden net als gewoon SN??

  • BG

    Er staan zeer regelmatig kinderen onder de 2 jaar (14 maanden zelfs) bij de oproepen van K&T.

  • Fayle

    Onze dochter is net twee geworden, waardoor we nog niet op een special focus kindje hebben kunnen reageren. Hoe langer het wachten nu duurt, hoe groter de kans dat we op een gegeven moment wel op een sf kindje kunnen reageren, maar met de tijd neemt ook de kans op voorstel vanuit K&T toe natuurlijk. Het gaat me overigens ook niet op de oplopende wachttijden maar om de manier van communicatie. Tijdens onze eerste procedure zaten we ook bij Meiling, maar we zijn overgestapt omdat we graag met het gezin naar China willen (bij Meiling moet je een derde persoon meenemen). De persoonlijke benadering bij Meiling vonden wij veel prettiger. Een brief was toch wel het minste wat we hadden verwacht, voordat er ineens een aanpassing op de site zou komen.

  • Eli1

    Wat raar: De wachttijd voor een special need kindje is onzeker, maar de wachttijd voor een special focus kindje kan heel kort zijn…..?

    K&T ziet het blijkbaar als twee heel verschillende lijsten/categorien? Maar het zijn gewoon allemaal kindjes in het special need programma waarvan er een groot deel een apart labeltje “special focus” heeft maar in principe ook gewoon gematched zou kunnen worden. Ze hebben ook lang niet allemaal zware SN's.

    ben jij nog onlangs bij K&T op intake geweest? Hanteren zij aparte eisen voor inschrijven voor special focus, vraag ik me af?

  • monias

    Volgens mij had K&T in een brief uitgelegd dat special focus geen apart staande systematiek was, omdat door de CCAA 99% van alle SN-kinderen op de shared list sowieso al als special need kind werd aangeduid.

    Ik begreep en begrijp ook niet dat men aanvankelijk zegt dat het gaat om kindjes met een hele zware of complexe SN, terwijl er juist ook kindjes op staan met een lichte SN. Ik begrijp dan al helemaal niet waarom zo'n kindje met een lichte SN al een paar maanden niet geplaatst kan worden. Wat is daar de reden voor?

    Ik heb ook gehoord op USa-fora dat sommige vergunninghouders het etiketje special focus graag willen hebben op een kindje opdat het zo'n kind exclusief kan ‘aanbieden’.Stel dat nederlandse vergunninghouders dat ook om deze reden doen, valt hieruit te verklaren waarom een special focus kindje niet per definitie een zware SN hoeft te hebben en als het ook klopt dat de CCAA 99% van alle kinderen sowieso als special focus benoemd, dan heeft dit ook niets meer te maken met het aantal maanden dat er ouders voor een kind is gezocht.

    Gezien de vele vragen op dit forum en elders over de special focus systematiek (en het feit dat alleen K&T deze openbaar maakt, ik vraag me af hoe Mei ling deze kindjes dan aanbiedt, of misschien matcht Mei Ling zelf en hoef je niet zoals bij K&T een motivatiebrief te schrijven) vind ik het jammer dat de vergunnnghouders in Nl niet wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen.

  • B

    Meiling plaats de kindjes inderdaad zelf.. Ze etaleren niet om het maar even zo te zeggen… Ze matchen eerst, als dat niet wilt sturen ze een brief rond naar de verschillende ouders die op de lijst staan en pas in een noodgeval komt het kindje op internet.. Goede zaak!!! (vind ik)

  • monias

    Ja dat systeem lijkt mij ook prima, dan zou ik niet de verwarring hebben gehad die ik nu heb, dat ik een kindje op internet zie die prima bij ons zou passen, maar dat we in plaats van een telefoontje van de VH nu zelf de website in de gaten moeten houden en dan snel moeten reageren. Ik vind het nog steeds een raar idee dat er kindjes op de website staan die ook gematched hadden kunnen zijn.

  • B

    En wat zeggen ze daar dan zelf aan bij K en T ?? Neem aan dat er ook wel eens iemand belt om te vragen waarom het zo gaat??

  • monias

    Bij K&T zeggen ze dat ze de special focus kindjes sowieso NIET MATCHEN op de gewone manier met als reden om de ouders niet te willen belasten.

    Maar die laatste zin snap ik dus niet helemaal.