leuke leeftijd?

• t@sje

Hoi,

Toen wij onze zoon mochten ophalen was ie ruim twee. Ik dacht ‘dit is echt zo’n leuke leeftijd, aan de ene kant al echt een persoontje maar aan de andere kant nog zo lekker klein (baby-achtig bijna)'. Nu is zoonlief inmiddels bijna 5 en ik merk dat ik op zijn derde en nu op zijn vierde ook elke keer dacht ‘oh, wat is ’ie nu toch weer een stuk leuker dan voorheen, ik denk echt dat dit de leukste leeftijd is!' Misschien ga ik wel zo door tot ie volwassen is, hahaha! Maarre, ik ben dus benieuwd wat jullie de állerleukste leeftijd vinden van een/je kind. Ikzelf heb bijvoorbeeld niet zoveel met die echte kleine babietjes (gelukkig ook maar met een kindje dat we pas vanaf peuterleeftijd kennen), maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die dat juist de leukste fase vinden. En dan is een (ouder) kindje adopteren waarschijnlijk af en toe best moeilijk. Of heeft iedereen wat ik heb, dat je je kind NU het leukst vindt en dat de leukste leeftijd dus telkens opschuift…

Trouwens, ik had, als we hadden mogen kiezen, maar wát graag onze zoon al gekend als klein babietje hoor! :-)

• metameulenbelt

Mijn kinderen zijn nu 9,5 en 8. Ze zijn bij ons gekomen toen ze 13,5 mnd en bijna 2 jaar oud waren. Ik heb ook niet zoveel met babietjes. Zeker niet de eerste maanden. Onze dochter was nog wel echt een baby toen ze bij ons kwam, dronk uit een fles en kon nog niet lopen, maar dat ging daarna best snel :)

Ik vind hun huidige leeftijd ook heel erg leuk. Je hebt al echt van die “bijna volwassen” gesprekken met ze over allerlei onderwerpen. Met name met onze dochter (zoon is nog veel speelser). Maar we denken regelmatig terug aan de kinderen toen ze nog zo klein waren, ze waren toen ook wel heel erg schattig hoor. Soort van weemoed. Ik heb zo'n idee dat ik zo'n moeder ben die ze op de huidige leeftijd steeds het leukst vindt :) Nog even afwachten hoe het gaat in de puberteit (op dit moment zeg ik dat ze nu het leukst zijn, en straks waarschijnlijk minder leuk worden haha).

Meta

• Melle

Hoi T@sje

Onze kinderen zijn bij ons thuis gekomen met 11 maanden en 1,6 jaar. 2 totaal verschillende kinderen maar gezien de gezondheid van onze jongste konden we de leeftijd wel met 1 jaar verkorten. Onze jongste kon eigenlijk nog helemaal niets. En was toen die tijd een echte baby van een half jaar. Terwijl onze oudste verder was in leeftijd. Liep al bijna, at met de pot mee. Ik heb daar de babytijd wel van gemist. Terwijl de jongste daar we de babytijd toch in dat opzichte wel hebben mogen mee maken. Van zitten tot aan staan tot aan lopen. Van een bijna tandloosbekkie tot aan tantjes. Van een hulpenloos kindje tot aan een zelfstandig kindje. Wij hebben nu met de oudste redelijke goede gesprekken op het niveau van onze oudste. Geen Volwassen gesprekken omdat het een kind is en wij niet vinden dat je daar volwassen gesprekken mee moet houden. Tja zo zijn wij. Natuulrlijk houden wij ons kind niet klein maar communiseren met het kind op zijn niveau. Wat weer anders is dan met onze jongste. Daar praten we mee een jaar terug. Ze zijn nu 7 en 5. Maar je kunt bij ons vergelijken met 8 en 4. In ontwikkeling. Daar hebben we het op niveau ook op. En wat ik de mooiste leeftijd vind? Tja ik heb toch de baby (zo voelt het ontdanks de leeftijd) tijjd van onze jongste mee mogen maken en als ik onze jongste nu bekijk heeft dit ook weer wat. Ik vind alle leeftijden weer wat. Maar wat ik de mooiste leeftijd vind? De babytijd toch.

WS

• BG

10 maanden, anderhalf en 4 waren onze kinderen bij aankomst. 4 jaar vond ik het leukst hoewel ik hem met name de jaren in het kindertehuis niet had gegund. Wat ouder past prima bij ons.

• meimei

Elke leeftijd is leuk

• Alice

Onze kinderen waren 18 en 20 maanden en nu zijn ze 8 en 10 jaar oud en ik vind elke leeftijd leuk.

Toen ze klein waren kon ik genieten van die kleine lichaampjes met een broek vol luier en als ik kinderen zie van 2 jaar denk ik met weemoed terug aan die tijd maar nu de vrijheid die ik heb en de gesprekken nee elke leeftijd is leuk.

Ook ik heb niet veel met baby`s maar ja dat komt misschien ook wel omdat ik ze nooit heb gehad.

Gr Alice