spulletjes kopen

• HenS

hallo

ik vroeg mij eigen af of jullie al spullen in het voren kopen zoals meubels, wandelwagen. Je moet een leeftijdsgrens aangeven bij de VH dus dan weet je ongeveer welke leeftijd.

wij hebben bijv een kindje onder de 2 jaar. Soms dan zie ik een mooie kinderwagen in de aanbieding of via via hoor ik dat iemand 1 te koop heeft, maar dan vraag ik mij wel eens af of het verstandig is om dit al te kopen. Voor een kindje onder de 2 jaar is een wandelwagen denk ik beter dan een buggy.

ik hoor graag wat jullie ideeen zijn!!

groetjes HenS

• B

De wandelwagen moeten wij nog kopen.. Ons kindje is net anderhalf jaar als we haar ophalen dus we gaan gewoon voor de superdeluxe wandelwagen die ook klein is op te vouwen.. Zo hoeven we er geen buggy meer bij te kopen :)

Wij hadden voor het voorstel wel al de kamer in orde.. Met de rest hebben we gewacht en zelfs nu hebben we nog niet alles… Je keus kan ook afhangen van de sn die bespreekbaar is.. Een kindje met klompvoeten of hartproblemen is bijvoorbeeld meer afhankelijk van een wandelwagen dan een kindje met een ontbrekende hand of schisis of iets dergelijks…

• sprokkeltje

Voordat wij het voorstel kregen kocht ik alleen speelgoed, en dan met de oudste leeftijdsgrens die we hadden aangegeven.

Na het voorstel zijn wij pas echt gaan shoppen, dan weet je meer over de SN of een kindje nog in een ledikantje gaat of dat je al voor een junoirbedje kan gaan kijken.

Wij hebben ook lang nog niet alles, maar ik vind het juist wel fijn om de tijd tussen nu en het afreizen een beetje leuk in te delen qua voorpret. Want wachten tot je eindelijk naar je kindje mag….valt niet mee zeg!!

sucses

• Helmi

Hoi,

Wij kochten tijdens onze wachttijd elke maand wat. Maar we stonden slechts 2 maanden op de wachtlijst.

Wel hebben we vlak voor de gesprekken met de Raad een kinderwagen gekocht, die aan onze wensen voldeed.

Wat we belangrijk vonden is dat het zitgedeelte omkeerbaar was. Zo konden de kleine de wereld inkijken, maar ook naar ons toe.

(hechting!). We kochten een hele mooie 2e hands. Uiteindelijk kwamen hier nog 2 ukkies, zodat de wagen zeer intensief gebruikt is.

En wat als je hem 2e hands hebt gekocht en niet goed bevalt… MP, zo weer kwijt.

Volg je hart, zie je dé wagen die je wilt, doe het als het financieel kan.

Succes met je afwegingen.

Helmi.

• Lesley

Wij stonden op de wachtlijst voor 1 of 2 kindjes, met of zonder SN, jongen of meisje, leeftijd nul tot en met 6 (dus incl 6 jaar en 11 maanden)….Tja, da's lastig winkelen kan ik je vertellen.

Inmiddels hebben wij een voorstel voor een zoon van bijna 5 en een dochter van bijna 3, we gaan ze over 3 weken ontmoeten en ophalen, in Hongarije.

We hebben dus niet zoveel tijd gehad om alles bij elkaar te krijgen, maar we staan verbaasd over het aantal spullen dat ons wordt aangeboden door vrienden, familie, collega's en buren, van autostoeltjes tot zandbakken, barbies, campingbedjes, kleding, schoenen, lego, poppenwagens noem maar op.

Dus…. van te voren niks gekocht, en nu binnen 6 weken alles in huis!

• troepiaal

Hoi,

Onze dochter heeft tot een leeftijd van 4 in de wandelwagen gezeten en eigenlijk kon het nog veel langer. maar op het moment dat wij naar het buitenland zijn verhuisd zijn we overgestapt op de buggy en die gebruikte ik dan met name op vakanties.

Ik denk als je een leuke wandelwagen tegenkomt je hem best kunt kopen hoor.

Succes

• DMS

Hoi,

wij hebben gewacht tot we het voorstel kregen. We wisten uiteraard wel dat we een leeftijdsgrens hadden aangegeven maar dan nog…. Zo heb ik nu een wagen gekocht (alleen de buggy) en niet alle bijbehorende stukken zoals de wagenbak, maxicosi en alle adapters die erop pasten. Een kindje van bijna 1 of bijna 2 is dan toch een verschil…

Het is natuurlijk wel leuk om van tevoren te gaan shoppen maar als je het voorstel hebt kan je gerichter dingen kopen! (vind ik)

En geloof me…. binnen een week had ik alles in huis haha.

Veel shopplezier!