Wie kent 'de hemelse berg' in oosterbeek rond 1963

• jogo

Beste mensen,

Wie kent het tehuis ‘de Hemelse berg’ in Oosterbeek. Het was in 1963 het tehuis waar ik na mijn afstand enkele maanden verbleef voordat ik geadopteerd werd. Het werd door diaconessen geleid.

Wie kent mensen die daar werkten, wie weet hoe het daar toeging.

Alle info is welkom.

Ik ben een boek aan het schrijven over mijn verleden en zou graag in contact willen komen met mensen die me meer kunnen vertellen.

met vriendelijke groeten,

Jolanda

• Simone30

Hoi, ik weet niet of je je oproep ook al geplaatst hebt op het forum van het adoptie trefpunt? Dit forum wordt m.i. meer bezocht door (asp) adoptieouders dan door afstandsouders en adoptiekinderen dan het trefpunt. Acht de kans groter dat je daar meer info vindt. Succes!

• hsandink@xs4all.nl

Ik ken de Hemelse Berg van het voorbij fietsen op weg naar school in Oosterbeek en kan me de diaconessen in hun blauwe jurken nog wel herinneren. Zelf woon ik inmiddels in een andere provincie maar weet dat de Hemelse Berg niet meer bestaat. Is het niet mogelijk via het Gemeente archief in Oosterbeek contacten te leggen? In mijn kennissen kring uit die omgeving zijn er geen mensen die nog contacten hebben uit die tijd.

Veel succes verder, mocht er nog onverwachte info binnenkomen dan zal ik het melden.

Linda

• bobbrouwer

Hoi Jolanda,

Ik ben daar ook benieuwd na , weet je al meer?

Ik ben daar in mei 1965 geboren en in september weggegaan.

Groet Bob Brouwer

• bobbrouwer

Ik weet dat het geleid werd door een diaconie, die nu in Amerongen gehuisvest is.

verder ben ik r onlangs geweest en is het nu beheert door de Oranjerie.

ik wil er binnenkort een keer binnen kijken en ga de huidige beheerder contacten om te kijken of die nog wat weet uit die tijd

(ik ben in 1965 geadopteerd na enkele maanden daar)

groet Bob