matchingsformulier

• Baboe

Wij zijn bezig met ons in te laten schrijven bij K&T, nu moeten wij ons matchingsformulier invullen, maar ik vroeg me af wat voor wensen je “mag” hebben …

Wij hebben BT voor kindje tot 2 jr, nu vroeg ik me af of je dan bijv op je matchingsformulier mag aangeven tot 1,5 jaar? Of is dit echt “not done” in de ogen van de bemiddelaars?

Alvast bedankt,

Baboe

• csekka

Je mag in principe alle wensen invullen die je hebt…

Het is alleen, hoe meer beperkingen/grenzen je aangeeft, hoe moeilijker je te matchen bent.

Kinderen tot 2 jaar zijn er al veel minder dan tot 6 en tot 1,5 dus nog minder….

Maar het is je eigen gevoel, een kind voelt het aan als het niet 100 % welkom is. Dus als je akkoord gaat met iets waar je eigenlijk niet achter staat, is dit ook niet OK. (Dit geldt dus ook voor eventuele SN, luister naar je gevoel)

• Baboe

bedankt voor je reactie!

mn gevoel maakt het allemaal niet uit (wij hebben een plekje voor een kindje, maakt niet uit wat voor eentje zegmaar), het is meer mn verstand die een ruis brengt in mijn hoofd met dit soort dingen…ik vind die keuzes maken erg lastig…

• B

De sn is heel er belangrijk goed aan te geven… De leeftijd zou ik zelf aanpassen naar 2 jaar, want dat maakt naar mijn idee niet uit, maar geeft wel veel meer bemiddelingskansen.. Bij Onze vh geven ze ook aan dat de meeste kindjes rond 2 jaar zijn of iets ouder.. Het zou natuurlijk jammer zijn dat je een voorstel misloopt omdat het kindje op dat moment 20 maanden is ofzo …Wij hadden zelf ook 2 jaar staan in het verslag van de raad, maar onze BT is ook van 2007 toen alles nog anders was… Onze dochter is op dit moment nog geen 18 maanden en we hopen snel af te kunnen reizen. Maar ik kan me voorstellen dat een voorstel dan ook al niet klopt omdat ze op het moment van afreizen ouder is dan 18 maande, maar dat heeft dan ook te maken met de omschrijving.. Is het bij voorstel niet ouder dan.. Of bij ophalen…

• sprokkeltje

Wij hadden een BT gekregen dat we ook een ouder kindje mogen adopteren, dus tot 3 jaar. Dat stond in ons rapport.

Zelf hadden we heel veel en best zware en meerdere special needs opgegeven en dat was voor mij eigenlijk best belangrijk dat zulke kindjes snel medische behandeling mochten krijgen. Ik wilde dus zeggen dat we tot 2 jaar wilden adopteren. Maar omdat het in ons rapport anders stond konden ze daar niets meer mee.

Uiteindelijk hebben ze ons gematched met ons zoontje dat bij voorstel 2 jaar was/is. En weet je, opeens valt die hele leeftijd grens weg voor mij. Vind het gewoon vreemd dat ik daar zo mee worstelde. Maar ik kan me wel jullie twijfels heel goed voorstellen, ik had ze ook mbt de leeftijd.

• Baboe

Bedankt voor jullie reacties! Het heeft me erg geholpen om jullie visie te horen!

@sprokkeltje: gefeliciteerd met jullie ZOON!! Wachten zal nu wel lang duren! Hopelijk heb je de LOA snel !!

@ BHCCST: gefeliciteerd! Hopelijk mogen jullie ook snel afreizen!!

• B

Dank je Baboe , en op naar een fijne intake en snelle matching voor jullie !!