nieuwe shared list?

• troepiaal

K&T matched dus helemaal niet als ik dat zo zie, ze zetten de kinderen zonder dat ze weten hoe hun toestand op dit moment is meteen op internet. Geen recente medische info helemaal niet. Heel anders dus in vergelijking dan WK die eerst alles onderzoekt in China, nederlandse kinderarts en dan pas kijken of je kunt matchen.

Of heb ik het nu helemaal verkeerd? Iemand suggesties?

• Omfie

Even met betrekking tot de uitgekomen shared-list:

Ik heb zojuist contact gehad met Wereldkinderen. Ze hebben 3 paren kunnen matchen. Wij zaten er helaas weer niet bij :(

Maar weer verder wachten…

• summer6974

Jeetje wat weinig weer. Ik kreeg net een beetje hoop omdat een amerikaanse vergunninghouder vannacht 16 matches heeft gemaakt. Dan ga je wel denken dat de lijst groter geweest moet zijn dan voorgaande maanden. Weet je of ze wel 's nachts hebben gematched? Ik kreeg uit de laatste nieuwsbrief het gevoel dat ze de moed laten zakken wat betreft de shared list en dat ze zich meer richten op SF, maar ook daar zie je nog niet veel gebeuren (achter de schermen waarschijnlijk wel).

• Anja1

Hoi,

Volgens mij is het allang niet meer zo hoor dat WK alles laat onderzoeken in China, recente informatie opvraagt en een nederlandse arts raadpleegt. In 2003 zijn wij gematcht met een zoon met een schisis en toen werd vanuit WK al aangegeven dat ‘overzichtelijke gevallen’ (zoals onze zoon) niet meer op die manier werden bekeken. Het kan ook niet meer, China werkt daar niet heel erg aan mee - en dat verklaart volgens mij ook het beperkte aantal matches vanuit WK: dat zijn vooral de overzichtelijke bekende SN, omdat er zo weinig informatie bekend is.

Groetjes,

Anja

• Anja1

Als ik het zo lees op RQ krijg ik de indruk dat die agency dan ook meteen de enige lijkt te zijn die heeft gematcht, en nu al beticht wordt van het gebruik maken van ‘valse informatie’ om zo veel mogelijk dossiers te locken…. Voor wat het waard is. Maar 16 matches voor de hele VS kan ik nou ook niet zo veel vinden, in verhouding is 3 door WK dan weer niet zo weinig…. Blijft staan dat ik vooral voorstellen zie van ‘overzichtelijke’ SN en de vraag volgens mij steeds prangender wordt of de gestelde criteria voor SN China nog wel kloppen met de feitelijke dossiers van kinderen die voor adoptie in aanmerking komen…

Groetjes,

Anja

• Paulina C.

Hoi Anja,

Wat bedoel je precies met ‘de gestelde criteria voor SN China’?

Hoe zou het komen dat die ‘overzichtelijke’ SN's steeds minder lijken voor te komen? Kunnen deze kindjes in China blijven? Of gaan deze kindjes allemaal naar Amerika? Het eerste zou geweldig zijn, het tweede bedenkelijk….

Groeten,

Paulina

• troepiaal

Anja1: Wereldkinderen vraagt nog steeds recente info op uit China als het gaat om SF kinderen en ook de kinderarts, van der Veer bekijkt nog steeds de dossiers en daarna gaan ze pas kijken of er ouders voor deze SF kinderen zijn.

• summer6974

Dat met valse gegevens locken schijnt niet te kunnen omdat de gegevens van de ouders ingevoerd moeten worden. Je kan dus niet zomaar wat invoeren en dan later zien met wie je het kind matched. Maar hoe het kan dat de ene vh dan wel veel matches heeft en de andere niet weet ik ook niet. Iemand contact gehad met K&T?

• Omfie

Ik heb begrepen dat ze weer met een aantal medewerkers vannacht aanwezig zijn geweest.

Wij houden op zich wel de moed erin: 3 matchingen betekent toch weer 3!

Dat betekent dat er in elk geval beweging in zit/blijft. Het zal alleen iets langer gaan duren.

• troepiaal

Het schijnt dat ze in amerika met meerder sticks werken. iedere vergunninghouder heeft 1 stick. Deze schijnen ze illegaal te kopieren zodat ze met meerde mensen mensen op diverse computers kunnen werken. Hoe ze het in de details doen weet ik verder niet. Maar dit heb ik gehoord.

iedere matching is er 1 zou ik zeggen. Vorige keer was er 1 kindje gelukkig en nu 3 dat is toch maar mooi.