Wij hebben uit Nigeria geadopteerd en ik ken inmiddels vele andere families met kids uit Nigeria en ik denk dat je je weinig zorgen hoeft te maken over de onrust in het land.
Sowieso wordt je tijdens je verblijf in Nigeria goed begeleid door de foundation in Nigeria die de adoptie daar begeleidt. Zij regelen vervoer, begeleiding, uitstapjes en ze begeleiden je uiteraard ook helemaal in het proces. Ook wordt je ondergebracht op plaatsen die veilig zijn bevonden.
Toen wij in 2008 in Nigeria zaten was het in de staat waar wij twee weken verbleven dermate onrustig dat we nauwelijks het terrein van het motel af konden. Maar ik heb me er echt geen moment onveilig gevoeld. Wanneer we op stap moesten naar bijv. de rechtbank of wanneer we dingen nodig hadden konden we altijd een beroep doen op de begeleiding vanuit de foundation en ook als we twijfelden over zaken konden we ze altijd bellen. Bovendien was het personeel in het hotel erg aardig en toen wij bijv. medicijnen nodig hadden voor onze dochter maar zelf het terrein niet afmochten en de begeleider pas een dag later kwam is het personeel het voor ons gaan halen.
Mocht je er meer over willen weten, stuur me gerust een prive-berichtje, wellicht dat ik je vragen kan beantwoorden?