Kosten China K&T

• monias

Dit onderwerp is al een paar keer aan de orde geweest, maar ik dacht dat het wel helder zou zijn voor de geïnteresseerden om alle bedragen voor K&T adoptie China op een rij te zetten.

Inschrijfkosten (bedrag ben ik vergeten)

Eerste rekening (vertalen rapport e.d.) € 1860

Rekening ná voorstel (voor afreizen) €4000

Dan nog te betalen: vliegtickets naar en van China (variabel)

En cash meenemen naar China: 10.000 euro

Volgens mij zijn dit alle grote bedragen (excl. visum, legalisaties e.d., maar inclusief hotels, binnenlandse vluchten, adoptiekosten China etc.)

Dus totaal misschien een kleine 20.000 euro, waarvan je 3700 euro (ooit) nog terugkrijgt van de regering.

De kosten bij WK staan op de website. Van Meiling heb ik begrepen dat zij zeker een paar duizend euro goedkoper zijn. Ik ben best wel een beetje benieuwd hoeveel goedkoper?

• B

Wij zijn ook bij meiling, maar denk dat wij inderdaad zo rond de 10 tot 12.000 kwijt zullen zijn.. Maar is 10.000 euro cash mee ook niet heel erg veel?? en 4000 voor de reis??

• monias

Nee, de 4000 euro betaal je nog voordat je afreist naar China, het zijn bureaukosten. Daar komt nog de reis bij die bestaat enerzijds uit vliegtickets die je nog moet betalen. En verder werd aangeraden om 10.000 euro cash mee te nemen tijdens de reis zelf (dit betaalt alles in China, behalve de vluchten erheen, wel de binnenlandse vluchten). Dit is een richtlijn van de vergunninghouder zelf. Vind het zelf ook veel.

• B

Op de site van Meiling staat dat de hele adoptie rond de 14.000 is… Ik gok dat we vanaf nu dat bedrag nog wel kwijt zijn… we zien het allemaal wel.. We hebben het allemaal bij elkaar weten te schrapen dus het komt goed :)

• pepe

Wij namen 7750 euro mee en hadden 2000 euro over. Maar wel zonder hotelrekeningen, die gaan bij Meiling via de creditcard, dat was nog zo'n 2500 euro (voor 18 dagen)

Wij reisden wel met 3 volwassenen en 3 kids, dus dat scheelt

Reis zelf was ong 1000 euro pp.

• sprokkeltje

Totaal zijn wij idd bij Kind en Toekomst wel dat aangegeven bedrag kwijt eer we terugzijn uit China.

Vrienden van ons lopen exact gelijk op bij Meiling en zijn stukken goedkoper uit, maar ligt dat niet aan het feit dat Meiling puur uit vrijwillegers bestaat?

• HenS

wij zitten bij meiling en tegen ons is gezegd 3800 voor reis en 7780 euro om mee te nemen daar komen de kosten van het hotel nog bij.

gr HenS

• Hermine

Waarom moet je eigenlijk zo veel cash geld meenemen? Is dat omdat er niet overal gepind of met creditcard betaald kan worden?

Groetjes Hermine

• DMS

Jawel hoor er kan (mits je een wereldpas hebt) gewoon gepind worden. Hotel is makkelijk met creditcard. Zoveel geld cash lijkt me echt niet handig….

• metameulenbelt

Je moet meteen de eerste dag al een heleboel betalen. Bij aankomst in Beijing je hotels en binnenlandse vluchten (K&T regelt dat met een binnenlands reisburo, je betaalt dus niet rechtstreeks aan het hotel), en na aankomst in de provinciestad waar je je kindje krijgt de kosten daar (5000 dollar plus nog wat kosten). Dat kun je echt niet in die korte tijd pinnen. Er zit dus niets anders op dan tasjes op je lichaam met bankbiljetten.

Meta