Kosten China K&T

• F

Weet iemand toevallig ook of je het geld ook in bepaalde biljetten mee moet nemen, of mogen dat ook ‘grote’ biljetten zijn. Als het allemaal briefjes van E50,- moeten zijn wordt het een aardig dikke stapel (:P)

Wij vertrekken over 2 weken, en ik begreep van de bank dat we er ook een afspraak voor moesten maken. En moeten we dan alleen euro's meenemen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn zoveelste vraag…

Gr.

• Marlize

Ja, ik dacht dus ook dat briefjes van 500 het makkelijkst waren, dat houdt de stapel zo dun mogelijk.

Maar onze vergunninghouder zegt dat je echt briefjes van 100 mee moet nemen omdat je grotere biljetten erg moeilijk om kunt wisselen.

Briefjes tot 100 hoeven niet speciaal besteld te worden, grotere biljetten wel.

Het bestellen duurt 3 werkdagen.

• pepe

Pas OP:

het ligt aan je bank of ze het wel/niet moeten bestellen!

En bestellen betekent niet automatisch dat het nieuwe of nieuw-uitziende briefjes zijn.

Wij hadden maar 3000 euro dat acceptabel was de eerste keer…. met dank aan een oude sok die familie nog op zolder had liggen kwamen we nog 2 verder, strijken leverde nog eens 1,5 op en de rest hebben we samen met een bankmedewerker gestort en direct weer gepind…. maar dat kun je niet net voor afreizen zelf doen, want dan kom je in de knoei met je limiet als je per ongeluk toch geld extra moet hebben in China (je weet maar nooit hè, ziekenhuisrekeningen voorschieten, vlucht missen, extra hotelovernachtingen moeten boeken etc…)

Of ze in China moeilijk doen over de nieuwheid van de briefjes weet je ook niet van te voren, in de bank deden ze bij osn wel moeilijk (ook omdat we zo veel wilden wisselen, dat mocht maar tot een maximum, uiteindelijk hebben we allebei apart gewisseld…..), in het hotel eerst ook, maar uiteindelijk (ik heb niets anders en anders kan ik dit niet betalen…) accepteerden ze het wel.

Tip;

zorg voor een draagtasje dat onder je kleding en op de huis gedragen kan worden…. dan wel met plastic ritsen, anders gaat je alarm iedere keer af bij een poortje op het vliegveld en moet je alsnog dat ding door de scanner laten gaan (en dus uit handen geven)

Tip2: niet te veel wisselen op het vliegveld (wij moesten voor de binnenlandse vlucht, maar dat is de enige plek waar je zoveel % kosten betaalt)

• Ri.65

Wij hebben altijd prima kunnen pinnen in China. Ook de creditcard deed het prima

Dus dat is ook een goede optie

• Hermine

Ja tijdens onze reis door China konden wij altijd makkelijk pinnen en met creditcard betalen, maar dat was geen adoptie reis. Geen fijn gevoel inderdaad om met zo veel geld cash rond te lopen. Bedankt voor de antwoorden en tips.

Hermine