miss een stomme vraag, maar wanneer is de adoptieprocedure volledig afgerond?
Wij zijn vorige week thuis gekomen met onze dochter uit China.
De kans dat de nieuwe regeling langer dan tot 2012 blijft was volgens mij vrij klein. Althans, in het voortraject naar deze regeling leek het om een blijvend iets te zijn maar de laatste tijd wordt er altijd gesproken over een beperking in duur van de regeling.
De tekst zoals die nu naar de eerste kamer gaat heb ik zo snel even niet gevonden, neem dat je daarin moet kunnen zien of het om een tijdelijke of blijvende regeling gaat. Ook zal daar in staan of het per adoptie of per kind is. In het voortraject stond ooit per adoptie en als je dan, zoals bij ons, de sibling op 1 court-order hebt staan zou je dus maar 1 keer krijgen. Maar misschien is dat in het stuk zoals het er nu ligt ook wel anders hoor, het is inmiddels al verschillende keren gewijzigd in het traject.
De procedure is afgerond als het kind naar Nederlands recht ook geadopteerd is. Voor sommigen is dat al direct in het land van herkomst geregeld, voor andere landen geldt dat je in Nederland nog een procedure naar Nederlands recht op moet starten. Pas als die uitspraak rond is, is dan is de procedure afgerond. Bij landen waarbij dat meteen al automatisch is geregeld neem ik aan dat je aan kunt vragen zodra je kind in de GBA is ingeschreven.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?