K&T 27 mei 2011

• Paulina C.

27 mei 2011:

Bf: een 1,5 jaar oud jongetje met een ernstige schisis. Ook zijn twee oorschelpen behoeven plastische chirurgie. Gehoor is goed. Dit kindje heeft eerder op deze website gestaan. Op het moment dat de drie maanden om waren, kwam de eerste reactie van geïnteresseerde asp. adoptiefouders. Daarom hebben we nogmaals 2 maanden de tijd gevraagd en gekregen om ouders voor dit manneke te vinden.

Bg: een net 2 jarig jongetje waarbij de botten van één onderarm ontbreken. Ook zijn de volgende Hepatitis B waarden positief: HBsAg en HBeAg.

Bh: een 1,5 jaar oud jongetje geboren met een enkelzijdige schisis. Ook de uitslagen van de Hepatitis B waarden, HBsAg en HBeAg, blijken positief te zijn.

• B

Kennelijk zetten ze nu echt elk kind op internet?? laten ze toch eens gewoon matchen met de ouders die ze ingeschreven hebben staan !!

En niet elke keer allemaal mensen laten schrijven en van alles door laten maken… Van dat eerste jongetje snap ik dat als ze geen ouders hadden ze hem weer op internet zetten.. Maar aan de andere kant.. ze zeggen zelf dat er wel op geschreven is dan is het toch klaar?? Dan kies je toch uit die ouders die toen geschreven hebben??

• troepiaal

Helemaal mee eens B!! Ook ik het het idee dat ze helemaal geen sf kinderen matchen, maar ze meteen op de site zetten. Helemaal zeker weet ik het niet want wij zitten niet bij K&T. Kan het verkeerd hebben.

Iemand enig idee?

• csekka

KT heeft als stelregel dat je als ouders moet reageren op een kindje, omdat zij anders heel veel tijd kwijt zijn aan polsingen. De SN's zijn vaak combi's die mensen zelf niet aangegeven hebben of misschien niet aan gedacht hebben, vandaar dat je zelf moet aangeven dat je in aanmerking wilt komen.

Dit is vervelend voor de mensen die een aantal teleurstellingen hebben moeten verwerken. (Wij hebben het geluk gehad ouders te mogen worden van een kindje van de SF lijst. (wachten nu al wel 5 maanden op de LOA!!))

Ze krijgen van China 3 maanden de tijd om ouders te zoeken, zijn die niet gevonden, gaat een kindje weer terug op een lijst.

KT kan vragen om extra tijd als ze verwachten ouders te kunnen vinden, dat hebben ze met dit jongetje gedaan. Dat is fijn, dat hij waarschijnlijk toch ouders krijgt.

• Ri.65

Hoi CSEKKA,

Wat zegt K&T dat het zolang duurt voor je LOA er is?

Want het is “normaal” vertelden ze me vorige week, at het tot 5mnd mag duren. maar dan gingen ze dus actie ondernemen. hebben ze dat voor jou al gedaan?

En heb je vaak contact met K&T?

ik ben erg benieuwd.

Groetjes Ri.65

• m.r

K & T doet het ook met als reden om wachtende ouders niet met een sf match te confronteren, het kan ook ouders in verlegenheid brengen waardoor ze misschien denken: Nu worden we ineens wel gebeld? en dit is eigelijk niet wat we hebben aangegeven. Ik leg het een beetje knullig uit omdat ik niet helemaal de juiste woorden kan vinden. Het komt er op neer dat ze ouders niet voor t blok willen zetten en dat daarom wachtende ouders zelf het initiatief moeten nemen om te schrijven als zij denken de geschikte ouders te zullen zijn die het betreffende kindje een thuis kunnen bieden. Dat is ons verteld.

Ik zou als vergunninghouder ook zeggen we pakken de telefoon en stoppen met al die motivatiebrieven. Want hoe dat beoordeeld wordt is me toch nog best wel een raadsel. Heb qua aantal brieven toch wel steeds dezelfde verhaallijn aangehouden en uiteraard steeds geschreven voor een ander kindje. Uiteraard viel het wel steeds binnen onze kaders die wij hadden aangegeven.

Zelf hebben wij inmiddels een voorstel van een sf kindje van de lijst en wachten op de Loa.

• B

Ik snap dat wel voor de lastige sn maar zoals een cosmetische operatie aan oorschelpjes in combi met schisis?? Als daar geen mensen voor zijn dan zouden er alleen mensen met lichte sn voorkeuren zijn ingeschreven daar? Voorkeuren is ook wat vaag maar weet niet hoe het anders te formuleren :)

• troepiaal

Ook ik snap best dat je ouders niet voor het blok wilt zetten. maar ik kan me niet voorstellen dat er geen ouders zijn die alleen maar lichte sn hebben aangegeven.

Wanneer ik een sn lijstje opgeef en er is een kindje met twee sn van mijn lijstje en wat dus in mijn profies past zou ik het raar vinden als ik daar op zou moeten schrijven. Maar ja mensen van kind en toekomst weten waarschijnlijk niet beter omdat ze daar voor gekozen hebben. Voor mij dus ook een van de redenen waarom ik niet bij K&T zit. Maar daar is gelukkig iedereen vrij in om die keuze te maken.

Vraagt K&T wel recente info op uit China van de SF kinderen?

• csekka

@Ri.65

Ze geven aan dat ze steeds vaker die termijn van 5 maanden langs zien komen. Ze hebben al zeker 2x navraag gedaan in China en krijgen dan te horen ‘dat ze er hard mee bezig zijn’….. KT doet echt zijn best voor ons

Ik bel ongeveer om de 2 a 3 weken nu…. terwijl je eigenlijk wel weet dat je niet echt antwoord krijgt omdat er vanuit China geen duidelijkheid gegeven wordt, daar kan KT niets aan doen…

Je wilt toch duidelijkheid hebben, om dingen te kunnen regelen qua werk/verlof enzo…

We willen heel graag naar China!!

——————————————————-

> Hoi CSEKKA,

> Wat zegt K&T dat het zolang duurt voor je LOA er

> is?

> Want het is “normaal” vertelden ze me vorige week,

> at het tot 5mnd mag duren. maar dan gingen ze dus

> actie ondernemen. hebben ze dat voor jou al

> gedaan?

> En heb je vaak contact met K&T?

> ik ben erg benieuwd.

> Groetjes Ri.65