one to one support program?

• Paulina C.

Hallo,

Een vraagje: in het bericht op de website van K&T wordt gesproken over het nieuwe ‘one to one support program’ i.v.m. SN-adoptie uit China. Iemand een idee wat dit voor programma is?

Groeten,

Paulina

• Anja1

Hoi Pauline,

Het werd onlangs vermeld op de RQ. Het lijkt te gaan om een programma waarbij kindertehuizen als het ware ‘gekoppeld’ worden aan vergunninghouders. De gedachte erachter is dat een nauwere band tussen tehuizen en vergunninghouders wellicht kan leiden tot het makkelijker plaatsen van normaal moeilijker plaatsbare SN kinderen. Volgens mij zijn dergelijke constructies er al wel met andere landen: WK had het volgens mij in Haiti, Meiling in Taiwan en zo zijn er ongetwijfeld nog meer voorbeelden.

Groetjes,

Anja

• Paulina C.

Hoi Anja,

Bedankt voor je verduidelijking. Dat klinkt goed, ik denk dat als er warmere banden zijn met bepaalde tehuizen er ook meer informatieuitwisseling is, en meer vertrouwen wederzijds. Ben benieuwd!

Groeten,

Paulina

• Fayle

Hoi Pauline,

Op 7 juni krijgen alle wachtende adoptieouders verdere uitleg tijdens een informatiebijeenkomst.

Nadien zal dus pas duidelijk zijn hoe een en ander exact werkt.

Aangezien wij sinds januari op een voorstel wachten, zijn we heel benieuwd!

Groetjes Fayle

• troepiaal

Klopt het dan ook dat K&T meer kinderen uit dat betreffende kindertehuis krijgt? volgens mij doen een aantal vergunninghouders in Amerika dit ook. Zij krijgen kinderen voorgesteld uit een bepaald kindertehuis.