terug naar China

• Alice

Hallo allemaal,

Wij willen over een paar jaar terug naar China samen met de kinderen maar kan iemand mij vertellen wat dat ongeveer kan gaan kosten, ik ben al aan het sparen en dacht aan 15000 euro genoeg te hebben (heb ik nog lang niet bij elkaar) maar ik ga nu twijvelen. Het gaat dan om de vliegreis en het verblijf van ongeveer 3 weken in Kunming en 3 weken in Nanning, de kans dat iemand dat weet is volgens mij klein maar ik denk ik probeer het toch.

Groetjes Alice

• csekka

Kun je dit niet gewoon bij een reisbureau informeren? Dan kun je een soort fictieve reis laten uitzoeken en daar zou ik dan nog wat bij op tellen omdat vast over een paar jaar alles nog duurder is.

Als je de situatie uitlegt (en niet op een topdruk moment komt) zullen ze je vast wel willen helpen, denk ik…

• Paulina C.

15000 euro?? ik weet niet hoeveel kinderen je hebt, maar dat lijkt mij wel erg ruim genomen. volgens mij moet het met veel minder kunnen, hotels hoeven niet zo duur te zijn en het leven daar al helemaal niet. alleen de vliegreis is duur, maar ik denk dat je niet snel aan de 15000 euro komt!

• amberr

Kijk eens op internet daar zijn bureaus actief voor rootsreizen (zoals lotustours). Je kunt daar ook vrijblijvend een offerte opvragen. Als jullie ook kindertehuizen willen bezoeken heb je daar ook apart toestemming voor nodig (en dat is volgens mij niet zelf te regelen maar moet via een erkende organisatie).

Het bedrag dat jij heb aangegeven is wel erg ruim hoor. Je kunt zelf redelijk goedkoop een ticket boeken via internet. En het is altijd verstandig om buiten de drukke periode te reizen (indien dit natuurlijk mogelijk is).

De kosten binnen China zelf (vervoer, hotels, eten etc) liggen natuurlijk lager dan hier.

• pepe

wij hebben aangevraagd wat een rootsreis zou kosten, via 4 organisatie, we kwamen uit tussen de 11 en 14000 euro, voor 18 dagen, met 6 personen, ongeveer de helft van de tijd met een gids en vervoer, geen luxe hotels en 2 binnenlandse vluchten

• steunstarfish@hotmail.com

Wat een rootsreis kost is heel erg afhankelijk van wat je wilt, wat het doel van je reis is en hoeveel je zelf wilt doen.

In China kun je heel eenvoudig zelf van alles en nog wat organiseren, hotels, binnenlandse vluchten, treinen etc.

Kosten van overnachtingen is erg afhankelijk van waar je wilt verblijven. In dezelfde hotels als tijdens de adoptiereis (daar zit een prijskaartje aan) of in leuke hostels (vanaf 15 euro per nacht per kamer met eigen douche/toilet).

voordeel van hostels is dat het allemaal wat laagdrempelig is, de kinderen aanspraak en vaak meer speelruimte hebben en ze heel veel voor je kunnen regelen zoals auto met chauffeur, tours of tickets.

Als je je goed voorbereid en een beetje ondernemend bent heb je geen gidsen etc nodig.

Ga je echt kindertehuizen, pleegouders etc bezoeken dan is het aan te raden om dat deel te laten organiseren. Dat kan door BLAS (onderdeel van CCA) of door Nederlandse organisaties zoals Lotus, Pangea, Fairtravel etc. De laatste drie willen dan wel graag alles voor je regelen.

Ik zou in dat geval voor mijzelf opschrijven wat ik wil, een globale route en dat bij alle drie neerleggen zodat je de offertes kunt vergelijken.

Meer informatie voer rootsreizen en vakantiereizen naar China op www.chinarootsenreizen.nl (en/of www.chinarootsenreizen.blogspot.com)

• Alice

Bedankt voor jullie reacties.

Wij willen wel graag in de zelfde hotels verblijven als de eerste keer, ja ik weet dat ze duur zijn ik heb de prijskaart toen al bekeken die daar op de deur hangen.

Ik ga alles eens na kijken wat jullie geschreven hebben, ik ben zo al een stuk verder.

Groetjes Alice

• Marièlle67

De prijzen die hotels zelf rekenen zijn vaak veel hoger dan wanneer je via bijv. E-bookers boekt. Wellicht dat je daar ook nog wel voordeel uit kan halen, mits je weet welke hotels je heen wilt èn ze ook via dat soort sites aangeboden worden natuurlijk.

• metameulenbelt

Het is sowieso zinvol om via verschillende sites de prijzen te vergelijken. Overigens zat ik in Shenzhen in een luxe hotel voor iets van 55 dollar per nacht in een 2-persoons kamer met m'n zoon.

Wij “moeten” als we op reis gaan naar 2 landen (Cambodja en China) met in totaal 4 personen. De prijs van een vliegticket is dan ca. 1150 euro pp.. 4500 euro in totaal dus (kan evt. goedkoper met een aanbieding). Voor hotels reken ik ca. 100 dollar per nacht. Dan nog dingen erbij als tehuisbezoeken, auto met chauffeur voor een bepaald aantal dagen. Ik kom uit met vier personen naar twee landen (en geen binnenlandse reizen in China, we vliegen op Hong Kong en gaan dan alleen naar Shenzhen, net over de grens) op ongeveer 7000 euro voor ruim 2 weken. Dat is dan inclusief uitstapjes enzovoorts.

Groetjes,

Meta

• Eve.....

Hallo Alice,

Wij zijn met 4 personen (2 volw. en 2 kinderen) in de zomer van 2009 18 dagen in China geweest. Tijdens deze periode hebben we een paar dagen in Shanghai doorgebracht en de rest van de periode in de geboortesteden van onze dochters (beiden in de provincie Hubei). Wij hebben alles zelf geregeld en betaalden voor de reis inclusief internationale vliegtickets, domestic vliegtickets, treinreizen, hotels met zwembad, alle maaltijden, een gids met vervoer in de provincie van onze dochters een totaal van ongeveer 7000 euro. Tip: abonneer jezelf op de nieuwsbrieven van verschillende vliegtuigmaatschappijen voor de aanbiedingen. Gebruik het internet om hotelprijzen te vergelijken (er zitten flinke verschillen in de kosten op verschillende websites) en bedenk dat vluchten van Beijing naar de provincie een stuk duurder zijn dan vluchten van Shanghai naar de provincie. Succes!