Hallo,
Weet iemand of Wereldkinderen ook met het nieuwe one to one support program van het CCAA werkt, of gaat werken? Het spreekt ons erg aan.
Groeten,
Paulina
Dat houdt in dat een vergunninghouder met een specifiek kindertehuis samenwerkt. Zij ondersteunen dan ook financieel deze vaak arme kindertehuizen. De kinderen uit zo'n tehuis mogen dan alleen gedaopteerd worden door deze vergunninghouder. Kind en Toekomst gaat nu zo'n project starten met 1 of 2 tehuisen in China. Daar zijn kindjes met special needs die voorheen niet de kans kregen om naar een gezin te gaan. Het zijn kindjes met lichte en zware special needs. Voor een lichte special need hebben ze 2 maanden de tijd om ouders te vinden en voor een zware special need 6 maanden.
Wij zijn naar de info avond geweest van kind en toekomst. Vooralsnog is Wereldkindern hier nog niet mee bezig. Maar mischien in de toekomst?
Groetjes Hermine
Ze worden gematched met wachtende ouders. Het one to one programma gaat naast de shared list en naast de special focus list besaan. De kinderen op de shared list zijn steeds minder geworden. Momenteel staat er 7 kinderen op ( wereldwijd) met een ernsige sn die waarschijnlijk special focus kindjes gaan worden.
Doordat de kindjes van het one to one programma uit een zeer arm kindertehuis komen en niet gestimuleerd zijn ( niet uit bedjes gehaald worden) moeten adoptiefouders rekening houden met ontwikkelingsachterstand. Ze vertelde echt een schrijnend verhaal hoe het met deze kindjes gaat in het kindetehuis. Er wordt niet tegen ze gesproken of gelachen. Veel kunnen dus niet praten. Kind en toekomst gaat zorgen voor meer personeel die de kindjes gaat stimuleren en therapie gaat geven.
Groetjes Hermine
Bedankt voor de uitleg. Jee, wat heftig zeg. Zeiden ze nog iets over de leeftijden van deze kindjes? Komen kindjes van alle leeftijden uit dit tehuis? Wel heel fijn dat deze kindjes nu ook een kans krijgen, en ook super dat ze het tehuis gaan steunen. Gebeurt dat dan met sponsorgelden?
Groeten,
Paulina
Hoi Paulina,
De leeftijden zullen van 0 tot ongeveer 8 zijn. Net als nu dus. Ook oudere kinderen die niet naar nederland kunnen komen vanwege de leeftijdsgrens van 6 jaar bij ons. Kind en toekomst heeft een buffer opgebouwt om dit met sponsergeld te financieren en natuurlijk wat van ons wachtende ouders betaald is. Maar ze gaan niet de kosten omhoog gooien voor de adoptie ouders.
Groetjes Hermine
ik zit helemaal niet in de Chinese adoptieprocedure (we komen daarvoor niet in aanmerking), dus misschien vraag ik wel wat heel erg doms nu, maar ik doe t toch maar
Wat ik me afvraag: als er wereldwijd maar zo weinig chinese kindjes op de shares list staan, op welke lijst komen deze kindjes dan? http://wonderfulwaitingkids.webs.com/
Ik weet dat het grote deel van deze kindjes te oud zijn voor NL adoptie, maar in de VS kan je bv wel oudere kindjes adopteren. Maar de shared list is toch ook voor de VS?
ik vind het gewoon zo triest, voor al die kindjes, die wachten op ouders..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?