special focus

• Yuut

Hallo allemaal,

Is er iemand die iets meer weet over op welke gronden een special focus kindje bijK&T gematcht wordt?

Wij hebben nu, voor de 2e keer op een kindje geschreven en ik vraag me af hoe de matching verder gaat. Ik weet na telefonisch contact dat er voor het kindje meerdere brieven liggen, dus kleine kans natuurlijk, maar ik vind het wel heel spannend!

• summer-2424@hotmail.com

we hebben ook geschreven en ze vertelden ons dat er eerst overleg komt in het team en dat ze dan kijken wat voor het kinde het beste is.

waneer hoe en wat dat weten we ook niet

wie weet is er wel iemnand die meer duidelijk heid kan geven

• sprokkeltje

Ze kijken oa of jullie rapport overeenkomt met het kindje waar jullie op geschreven hebben.

Dat het in elk geval door de raad allemaal goed gekeurd is, anders valt het kindje al af.

(bv welke leeftijd, welke sn, ed)

Als jullie al kindjes hebben, kijken ze naar de leeftijd van het jongste kindje in jullie gezin, dan moet het

juridisch passen.

Verder kijken ze hoever je al bent met verzamelen van documenten, als je de documenten al in china hebt liggen en de ander die geschreven heeft, moet nog beginnen verzamelen, is degene die de documenten al in china heeft eerst.

Dat om het kindje niet meer zolang te laten wachten.

Zijn er meerdere mensen die in aanmerking komen en die even ver oplopen, dan gaan ze ind kijken bij wie ze het kindje het beste vinden passen.

Heel veel sucses..

mama van een sf zoontje!

• Yuut

Bedankt voor de reacties!

Ja, de meeste dingen wist ik idd al, maar vooral het stukje dat als er meerdere mensen gelijk opgaan, waar matchen ze dan op?

Wij zijn wel vanmorgen gebeld door K&T met de vraag of we volgende week willen komen voor intake, eerst kon dat niet door alle veranderingen in SN adopties, maar nu mogen we dus wel documenten gaan verzamelen! Op zich een positief iets. Wat dit verder inhoudt voor het kindje waar wij op schreven weet ik dan weer niet, het staat nog wel op de site…..

Het blijft afwachten dus, maar het is wel prettig dat we weer iets mogen gaan doen.

hoi

dank je wel voor de info, ook wij zijn al druk bezig met het in orde maken van de papieren.

heb mij laten vertellen door kind en toekomst dat het niet uitmaakt of je nu wel of niet al je papieren in china hebt liggen.

het gaat om de matching.

als het match dan moet er vaart achter gezet worden dat je alles zsm klaar hebt, maar dat is dus een andere verhaal wat ik nu hoor..

hopen dat we alles dan snel binnen krijgen.

we kijken elke dag op de site en het kindje staat er op, we vinden het jammer dat je niet zelf benaderd wordt of je het wel of niet geworden bent.

\dat je dat ook weer van de site af halen moet

• Paulina C.

Hoi Summer,

Wat bedoel je met: het gaat om de matching? (of beter gezegd: wat zou K&T daarmee bedoelen?)

Groeten,

Paulina

ze kijken war het kindje , past, dus wat volgens hun de beste matching is, als je beide een goede brief stuurt dan kijken ze dus evengoed naar je profiel en wat de raad heeft gezegd.

dus ze nemen alles evengoed mee

het is niet vanzelf sprekend als je schrijft dat het kindje dan ook bij je terecht komt.

Ze hebben er dan een vergadering over vertelde ze aan ons en dan leggen ze alles naast elkaar neer en kijken ze wat ze het beste geschikt vinden , dus matchen ze je wel of niet.

meer weet ik er ook niet van maar dat is ons zo verteld,

ik vindt het al met al best nog wel onzeker , je hoort na afloop ook niet waarom wel of niet, dat maakt het mi wel moelijk

wei heeft dat nog meer dat ze het moelijk vinden , daar je dan niet weet waar het dan aan liggen kan

gr summer

• m.r

Er is eerder ook al x een hele post hierover geweest, kijk maar eens in zoeker…Misschien kunnen jullie daar nog meer info uithalen, gevoelens van anderen en de werkwijze van k en T en communicatie..

Ook hier een mama van een sf kindje

• Ri.65

Ik weet dat Bertie Treur ook wel eens alleen de beslissing neemt! dan kunnen ze wel vergaderen enzo, maar Bertie bweslist!

• Yuut

Ja, ik vind dat ook heel lastig, je schrijft naar beste kunnen zo'n brief, weet wat er in je dossier staat, maar of het voldoende is…..Wat ik ook moeilijk vind is dat je niet weet na hoeveel tijd ze besluiten, soms lijkt een kindje er 2 maanden op te staan en soms wordt er na een week al gemeld dat er ouders gevonden zijn.

Maargoed, wij proberen het positief te bekijken, zowieso het feit dat we nu op intake mogen komen is voor ons een stap vooruit.

Groetjes, Judith