Nigeria
18 april 2011:
Wij zoeken met spoed ouders voor een ruim 4 jarig jochie met Hepatitis B.
17 juni 2011:
Wij zoeken ouders voor een 2 jaar en 3 maanden oud meisje wat vrijwel geheel doof is en misvormde oorschelpen heeft.
Vast een combinatie van die dingen; ouders die wel voor de leeftijd open staan, maar niet voor heb-b, of andersom, of ouders die voor beiden openstaan maar niet voldoen aan de eisen van het land, of ouders die aan alle drie voldoen maar een jong kindje in huis hebben en daardoor niet matchbaar zijn.
Voor d elaatste twee groepen is het jammer dat de regels wat dat betreft volledig vast staan; want daar zouden misschien wel dé perfecte ouders bij zitten….
Dan denk ik: het valt allemaal dik mee met de wachtlijsten, de weinig mogelijkheden om nog een kindje te kunnen adopteren. Er zijn gewoon kinderen die heel graag willen opgroeien in een gezin maar die blijkbaar geen kans hebben in Nederland. Omdat ze te oud zijn, hun SN afschrikt of wat dan ook.
Kort door de bocht? O vast.
Maar het maakt één ding duidelijk. Voor ouders die graag een kindje willen opnemen, zijn er mogelijkheden.
Ik hoop echt dat er ouders zijn die zich niet laten afschrikken door de SN of door de leeftijd en dit jongetje in hun gezin willen en kunnen opnemen.
Riek
Hoi Riek,
zoals aangegeven denk ik dat er best ouders zijn die met liefde dit kindje een thuis zouden bieden, maar je moet ook nog maar voldoen aan alle regels.
En zolang alle landen andere regels hebben én die regels ook weer anders zijn dan de regels die nl stelt, zullen er op de ene plek mensen aan het wachten zijn op een kindje en op de andere plek kindjes aan het wachten op ouders…
Denk inderdaad dat dit zo is. een maand geleden belde ik K&T voor dit jongetje. Door de leeftijd van onze zoon 3,5 is hij echter “te oud”voor ons om te adopteren…..daar zou een soort ontheffing voor kunnen worden aangevraagd, maar ze gaf me weinig kans dat dit zou lukken.
Dus, regels lijken weer eens belangrijker dan het doel waarvoor ze zijn opgesteld.
Groetjes, Yuut
ja helaas , dat er dan niet gekeken wordt, wat er nog meer voor mogelijkheden zijn, want anders blijven deze kindjes toch hun leven lang in een tehuis, terwijl er ouders zijn die ze een warm nest willen en kunnen geven.
helaas zijn wij niet chirstelijk belijdend we geloven wel maar goed, ik zie al een tijdj een jongtje van 1 jaar staan met hiv, helaas ook wijnkomen door de regels hier niet voor in aanmerking, gaat mij wel een beetje aan het hart al die regels, als je ziet dat kindjes lang op een site staan.
ik begrijp wel dat er regeld moeten zijn, maar mijn gevoel zegt dan toch wat anders
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?