Hallo Amberr,
Juist omdat we nog aan het begin van de procedure staan ( BT binnen, mogelijk ergens op een wachtlijst, maar dan waarschijnlijk een paar jaar wachten ), hadden wij de gedachte dat we ondertussen tijd en ruimte hebben voor een pleegkindje.
Moet je dan van de wachtlijst af? ( dat zou raar zijn toch? als je toch 3 jaar moet wachten… ). Kun je niet na afloop van dat jaar gewoon vragen om een nieuwe keuring door de raad? ( Ipv het vooraf te melden ).
En jonger dan je adoptiekindje kan natuurlijk alleen als er al een adoptiekindje is…Want ze doen volgens mij nooit bovenplaatsingen met adoptie en wij dachten er juist over om aan pleegzorg te doen in afwachting van een adoptiekindje. Met 3 jaar wachttijd zou een kindje bij een langdurige plaatsing inmiddels waarschijnlijk voldoende ingegroeid zijn bij ons / onze familie om elders te kunnen logeren. Wij kiezen sowieso voor landen waarbij de verblijfstijd kort is.
Wel een goede vraag om mee te nemen naar pleegzorg weer en ook goede vragen om te stellen aan de vergunninghouder. ( met de raad heb ik niet zulke goede ervaringen, dus dat laat ik even ).
Je zet me aan het denken met je vragen en opmerkingen! Dank je!