Adoptiealbum

• Saskia

Hallo!

Wij zitten op dit moment in de VIA Cursus en nadat mijn man eerst nog veel twijfels had hebben we nu samen besloten ervoor te gaan!

Eerder had ik al mooie adoptie-albums gezien bij de Kleine Lotus.

Die albums gingen vanaf het allereerste begin van de adoptie.

Nu wilde ik er eentje bestellen…

is de kleine lotus ermee gestopt :(

Wie heeft een goede tip voor een mooi adoptiealbum dat nu al begint?

De meeste albums beginnen ‘pas’ bij het voorstel of het afreizen,

maar ik wil het dagboek nu al bij gaan houden (naast de weblog die ik heb)

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Dankjewel!

Saskia

• Nannie

Hallo Saskia,

Mogelijk niet het antwoord wat je zoekt, maar ik heb besloten vanaf nu een soort van “jaarboek” te maken waar foto's en teksten per jaar instaan ipv per vakantie.

Het is de bedoeling dat hierin ook onze adoptieperikelen komen te staan. Het leek ons leuk om ons toekomstige kindje te laten zien wat er de jaren voor zijn / haar komst allemaal is gebeurd / wat haar ouders toen deden - mogelijk weer een goed aansluitpunt om tegen die tijd voor ons kindje een album te maken over haar jaren dat ze nog niet bij ons was. Ik maak ons album in een digitaal foto-album.

Zelf werk ik met de software / fotoboeken van de Aldi. Die zijn betaalbaar en je installeert de software op je computer, wat betekent dat je steeds bij kunt werken.

Een apart adoptie album op die manier is natuurlijk ook een optie. Je kunt naast foto's zoveel tekst toevoegen als je maar wilt.

Succces!

• m.r

Saskia

Ik heb hier nog een exemplaar liggen die je van me mag overnemen (van de Kleine Lotus) had er 2 besteld (inhoud dus geen map) De inhoud heb ik €15 voor betaald. We stonden nl eerst voor een sibling op de lijst.

Indien je intresse hebt laat het me weten. maar ook op shopadopt.com staan nu geloof ik adoptiedagboeken.

• Jiske

Hoi Saskia,

Wij hebben er 1tje van http://www.adoptiewinkel.nl/ kado gekregen.

Is helemaal leuk!!

Succes met zoeken en invullen.

Groetjes jiske

• DMS

Hoi,

Omdat er geen boek was waar wij alles in kwijt konden wat we wilden heb ik er zelf één gemaakt. Het was veel werk maar het resultaat mag er dan ook zijn (vind ik zelf :))

Ik heb de bladen afgedrukt op dik gebroken wit papier en in van die doorzichtige hoesjes gedaan en uiteindelijk in een mooie map (ik heb er één van “lief” waar toevallig chinese tekens op staan).

Wanneer je het wilt bekijken kan ik het je toemailen

Groetjes

• Saskia

@Nannie ik maak ook zo'n soort boek, P365 heet dat. Van elke dag een of meerdere foto's. Dat kan iets heel simpels zijn zoals een slapende hond, of van het avondeten, maar ook van bijzondere dingen dus. Ik wil eigenlijk een echt adoptiealbum maken.

@m.r. is dat zo'n losbladig systeem? dat in een 24-rings album moet?

Bij shopadopt is het boek ‘pas’ vanaf het voorstel.

@Jiske adoptiewinkel bestaat helaas niet meer!

@DMS zou je die naar me kunnen sturen? ik ben wel erg benieuwd!

• metameulenbelt

Hé wat leuk Saskia, ik doe ook aan project 365. Ben digitaal scrapper. Ik maak voor de kinderen van ieder jaar een digitaal fotoalbum. Ik heb destijds ook een album van de Kleine Lotus besteld, en deels gevuld, maar dat was toch niet helemaal mijn ding. Van de adoptiereizen heb ik albums gemaakt, en ik heb een dagboek bijgehouden vanaf het moment van de VIA.

Groetjes,

Meta

• m.r

Hoi Saskia

Ja dat is een losbladig systeem voor in een 4 rings map klopt.

Ik had de map er bewust niet bij gedaan omdat ik zelf een witte heb gekocht waar je aan de voorzijde zelf een A4 foto oid in kunt schuiven. Dat vond ik een persoonlijk tintje geven

• Marièlle67

Bij Lindani verkopen ze ook adoptie albums. Even googlen op lindani adoptionshop en dan moet je die vast vinden. Ik ken de boeken verder overigens niet maar de maakster ervan is lid van een maillijst waar ik ook lid van ben.

• DMS

Hoi,

dat wil ik wel, wil je je email adres geven??

groetjes