sn/ brief/ en wachten pfff

• summer-2424@hotmail.com

we hebben de brief voor een sn kindje al 2,5 week terug de deur uit gedaan we kijken elke dag op de site het kindje staat er nogs teeds op, wie weet hoe lang dit duren kan?

we zitten bij kind en toekomst of heeft het te maken dat we nu pas onze papieren in orde hebben gemaakt voor china en dat afgelopen week op de bus gedaan hebben…

want ze hadden wel gezegd dat we al konden reageren

gr summer

• sprokkeltje

Je kan gewoon reageren ook al zijn je papieren nog niet rond.

Het is alleen wel zo dat mensen die al verder zijn met papieren, of die al in China hebben liggen, voorrang hebben.

Zo hebben ze het ons altijd verteld.

Wij hebben begin dit jaar op meerdere kindjes geschreven, alle kindjes zijn welkom bij ons met de sn die wij hebben aangegeven namelijk,

en vaak gebeurde het dat een kindje weken lang op de site stond en dan ‘opeens’ ouders had.

Ons kindje heeft een aantal weken op de site gestaan toen we werden gebeld dat we zijn ouders mochten worden.

Als er meerdere ouders zijn die op 1 kindje hebben geschreven, en evenver zijn met de papieren, gaan ze in overleg beslissen wie met welk kindje gematched

zal worden.

Het is, zoals het hele adoptieproces eigenlijk, een kwestie van afwachten,

Heel veel sucses met wachten en op naar een mooie zoon of dochter!

• Yuut

Wij zitten op hetzelfde punt, maand geleden brief gestuurd, intake gehad en nu papieren aan het verzamelen. “ons”kindje staat ook nog op de site, maar daar is zowieso al weken niets veranderd. Iemand enig idee waar dat aan ligt?

Verder heb ik ook hetzelfde verhaal als Sprokkeltje gekregen, helaas niets nieuws dus….en dan inderdaad, wachten….

• sprokkeltje

Wachten is gewoon hartstikke slopen meiden!! Hou maar op..elke dag op die site kijken en zien dat het kindje er nog is…

Ikzelf had het idee, dat ze gewoon een aantal weken wachten en kijken of er nog mensen reageren. Dan konden ze kijken wie het verste is met verzamelen enzo. Maar dit is mijn gedachten en totaal niet reeel hoor!!

Dus knoop er niets aan vast.

Meiden, ik duim voor jullie op dat verlossende telefoontje!!!

(overigens, matchen ze volgens mij ook in groepjes, toen wij het voorstel kregen, kregen andere, inmiddels bekenden van ons, ook hun match te horen, ook kregen we rond dezelfde tijd het voorstel)

• Chinamom

Hoi Summer,

Ja, dat wachten is echt vreselijk. Wij hebben destijds een brief gestuurd en 3 maanden moeten wachten,

voordat we hoorden dat wij de ouders mochten worden van een klein mannetje waar wij op geschreven hadden.

Ik heb toen wel diverse keren gebeld om te vragen of er al wat bekend was. En dan was het kindje nog

steeds in procedure, wellicht dat er veel brieven geschreven waren en dat ze die allemaal moesten doornemen,

of nog gegevens opvragen en dat kan het proces vertragen. Ik bleef ook elke keer maar kijken of er al

ouders gevonden waren voor dit jongetje, vond het heel moeilijk om maar af te wachten.

Ik hoop dat er voor jullie heel gauw duidelijkheid komt.

Groetjes,

Chinamom

hey allemaal

het is inderdaad slopend met name merk ik ook wel omdat ze geen eind datum zeggen waneer de kogel door de kerk is dus je weet het gewoon niet, en ik kijk ok elke dag op de site of er misschien andere kindjes bij komen.

Lijkt wel of laaste maand er niet veel beweging in is, misschien lijkt dat wel zo omdat we er zo mee bezig zijn , weet het niet

we kunen niks anders doen dan afwachten en wachten maar.

nu hopen dat we de papieren die we opgestuurd hebben k en t in orde zijn , tot op heden nog niks erover gehoord

fijne dag allemaal en holpelijk komt er wat zin door

gr summer

• monias

Het is slopend en ook verschillend. In ons geval kregen we al na een week te horen dat wij het zouden worden. Heel verschillend dus.

• Yuut

Hoi Summer,

Wat bedoel je met papieren in orde gemaakt, hebben jullie ze ook al laten legaliseren of zijn jullie net klaar met verzamelen.

Wij zitten nu nog te wachten op 2, 1 werkgeversverklaring en een uittreksel, hoop dat we ze uiterlijk eind volgende week kunnen verzenden ter controle. Spannend hoor!

Groetjes, Yuut

@ Yuut

nee alles opgestuurd, dus verzamelen en dan opsturen, we mochten al reageren dus dat hebben we gedaan, heb nog niks gehoord dat het niet in orde was, dus ga maandag even bellen.

dus net klaar met verzamele, helaas duurt dat soms ff omdat je dan afhankelijk bent van anderen.

hoop dat je ook snel alles bij elkaar hebt

• Yuut

Nadat er lang niets was gebeurt op de site zag ik nu dat er weer 2 kindjes zijn gematcht..

.

Wij wachten nog steeds op het laatste document voor we alles kunnen opsturen ter controle, vanmorgen over gebeld maar dat schoot dus niets op. Gaat om geboorte akten, die hebben we schriftelijk aangevraagd omdat we niet meer in die plaats wonen. Zou max. 10 werkdagen duren, maar dus niet. Overweeg nu om er anders maandag toch maar heen te rijden, met het risico dat we ze dan dubbel gaan hebben. (en dubbele kosten) Ik weet dat die ene dag meer of minder niet uitmaakt, maar ik wil gewoon zo graag snel die papieren weg hebben en als zoiets simpels dan weer zo'n gedoe oplevert….AARGH ;-)

Groetjes, Yuut