namen

• HenS

hoi

ik had eigenlijk een beetje gedacht dat we een dochter zouden krijgen is het een jongen!! ook hardstikke leuk hahaha, maar ik had al een naam voor een meisje Zhen. nu kan ik geen leuke jongensnaam vinden van JA dat is hem. ik dacht ach misschien kan Zhen ook wel voor een jongen. daar kraait geen haan naar.

wat ik ook leuk vond is Deng, Yuan, Li, Zian

wat vinden jullie?? want ik weet het gewoon niet meer!!!

gr HenS

• FV

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar… heeft je zoon niet al een naam? Dan hoef je helemaal niets te verzinnen ;-)

• HenS

nou die naam is niet uit te spreken

• FV

Oefening baart kunst :D

• MCP

Toevallig ken ik een jongen uit China ( 10 jaar) en hij heet onderdaad Zhen, ze spreken het uit als Sjen.

• Ri.65

hahaha

onze zoon heet ook Zhen. Is een deel van zijn echte naam in China gegeven. Spreek je uit met een duidelijke Z. Dus precies zoals het er staat(nee is niet het jongetje dat hierboven staat vermeld.)

• MCP

Dat punt hadden wij ook.

Als je de chinese naam hoort van ons kind heb je geen idee hoe je het moet schrijven en als je het leest geen idee hoe je het uit moet spreken. En dan heb ik het over 3 punten in de naam waar dat probleem zit, dus op 3 punten een verkeerde uitspraak en verkeerd schrijven. Het is voor een kind ook niet leuk als iedereen zijn naam verkeerd uitspreekt en hij altijd zijn naam moet spellen.

• MCP

Ja, ik zou ook gewoon Zhen zeggen hoor, maar in dit gezin van de 10-jarige Zhen zeggen ze Sjen.

Eerlijk gezegd nog nooit in verdiept hoe het echt hoort.

• metameulenbelt

Onze zoon heet Shen. Zhen spreek je ongeveer uit als “Dzjen”. Dus niet Shen :-) Dat is anders.

Onze dochter heeft een naam die Engels lijkt, en dan een beetje raar is. Wij spreken hem echter op z'n Nederlands uit. Ja, ze moet weleens haar naam zeggen als men vraagt hoe je hem uitspreekt, maar dat had ik vroeger ook met m'n achternaam. Ze vindt dat eigenlijk best wel leuk, en als je één keer weet hoe ze heet, dan vergeet je het ook nooit weer. Dat is ook wel weer handig. Wij hadden het geluk dat onze kinderen namen hadden die uit te spreken waren. Wij hielden ook het liefst hun namen aan, en dat is dus prima gelukt.

Meta

• MCP

Ik heb net even de google translator aangezet, daar kan je het ook horen: Dzjen, zo ongeveer ja.

Weer andere vrienden hebben een Shen…..met een S.

Het zijn wel veel voorkomende namen denk ik.

Onze zoon had een zeer bijzondere naam, VGH had hem ook nog nooit gehoord.

Ook nog een 2e naam en daar hebben we wat leuks van gemaakt.