namen

• m.r

Onze zoon krijgt een 3e naam toegevoegd en dat word zijn roepnaam en is een mix van letters uit zijn bestaande naam en 1 letter eraan toegevoegd. Zijn gegeven naam blijven zijn 1e namen dus als hij later denkt, die roepnaam? ik wil liever mijn chinese naam dan kan dat zonder problemen. Zijn initialen beginnen met zijn gekregen naam.

Zhen vind ik overigens een prima jongensnaam maar vind Zian of Liam ook erg leuk

• Nannie

Hallo HenS,

Al je bedachte namen klinken goed :-)

Zit er een naam tussen die op (een stukje van) zijn geboortenaam lijkt? Of kun je daar nog iets van maken(een verbastering zeg maar), dat dat toch zoveel mogelijk behouden blijft?

Veel plezier met de voorbereidingen ondertussen ;-)

• sprokkeltje

Ik vind al die namen erg leuk!!

Zelf hebben we de achternaam als roepnaam genomen. Hij houdt dus zijn naam die hij heeft, alleen gebruiken wij

de achternaam van nu als roepnaam. Die is hartstikke leuk, kort en krachtig we vinden het zo n een leuke naam!

Hij krijgt nu officieel zijn eigen namen zoals ze geschreven staan (in china staat achternaam vooraan) plus onze achternaam.

Haha volg je het nog? Zijn eigen voornaam is ook niet echt hier uit te spreken.

• pytsje

Onze beide zonen, nu 11 en 8 jaar oud, hebben hun namen die ze hadden, gehouden. Hun oorspronkelijke achternaam is hun 3e voornaam geworden.

Het zijn niet de meest voorkomende namen en de meesten moeten even oefenen. (:P) maar de jongens zijn beide erg trots op hun naam.

Het blijft een moeilijke keus, maar bij ons heeft het goed uitgepakt.

succes met jullie keuze.

• HenS

bedankt voor de leuke en meedenkende reactie's. vooral omdat je zooooooooooooooooooooveel vragen hebt is z'n prikbord erg handig.

ik heb er nog veel meer. hahaha

hopelijk is er genoeg ruimte op zijn paspoort haha