Adoptie van kindje uit Lesotho - vragen

• Paulina C.

Hallo,

Zijn er hier misschien mensen die onlangs op intake zijn geweest bij K&T voor een kindje uit Lesotho? Of die gewoon meer informatie hebben over deze procedure? Wij overwegen een overstap naar dit land, maar hebben een paar vragen erover. Misschien kan ik iemand prive mailen, of mijn vragen hier gewoon stellen. Ik vroeg me o.a. af of er voornamelijk special needs kindjes (en om welke sn's het dan gaat) worden voorgesteld, of vooral ‘gezonde’ kindjes, en hoe lang de procedure (bij benadering) in beslag neemt. De info op de site van K&T is nogal summier.

Bedankt alvast!

Groeten,

Paulina.

• Monthe

Hoi,

Wij overwegen ook om uit Lesotho te gaan adopteren en wij zijn hier ook erg benieuwd naar. We hebben een bt en we wachten op het matchingsformulier van K en T. De info op de site is idd erg summier. Toevallig heb ik vanmorgen gebeld met K en T en zij konden mij vertellen dat je wel 1,5 jaar op de wachtlijst kunt staan voordat je de intake hebt. Als je voor zwaardere sn kiest zou je wellicht wat eerder op intake kunnen komen. Ik denk dat ze ook erg moeilijk een tijd in kunnen schatten…

Hoe ver staan jullie nu in de procedure?

Groeten,

Monthe

• Nannie

Hallo Paulina,

Ik heb me er een poosje geleden ook over gebogen.

Weet niet heel veel meer, wel dat Lesotho een tijd dicht is geweest (om de eigen protocollen mbt adoptie goed te regelen / checken), waarbij al lopende adopties niet doorgingen. Geen idee hoe stabiel het land wat dat betreft nu is.

• Paulina C.

Hoi,

Tjee, 1,5 jaar tot intake, dat is wel lang! En daarna nog een tijd wachten tot voorstel en tot afreizen natuurlijk…. Zeiden ze daar nog iets over?

Groeten,

Paulina

• Monthe

Hoi,

Het is idd erg lang… Ik schrok er ook wel van. Anders moet je zelf even naar K en T bellen en je vraag voorleggen. Het is erg afhankelijk van de leeftijd, mate sn van het kindje. Ze willen je altijd wel te woord staan!

Ben benieuwd!

Groeten,

Monthe

• Paulina C.

Hoi Monthe,

Wat hadden jullie dan ‘opgegeven’ qua leeftijd en sn enzo? Ben wel benieuwd! Ik begreep wel dat als je voor HIV openstaat of voor een ouder kindje, dat de wachttijd tot intake korter is.

Groeten,

Paulina

• Monthe

Hoi Paulina,

We hebben een bt voor 1 kindje tot 3 jr met sn en een sibling tot max 5 jr. We staan voor aardig wat sn open maar ik heb ook wel eens gelezen dat het met het matchingsformulier vaak gaat over combi's van sn? Ik weet niet in hoeverre wij dan ‘goed’ bemiddelbaar zijn? Ben wel erg benieuwd hoor! En volgens kan het ook zomaar veranderen in het desbetreffende land. Het is toch alleen maar afwachten… Wat hebben jullie dan als leeftijd “opgegeven”?

Vind het allemaal erg spannend!

Groeten,

Yvonne

• Paulina C.

Hoi Yvonne,

Ik heb geen idee hoe het in Lesotho gaat. Zijn er niet ook gezonde kinderen die in aanmerking komen voor adoptie, of gaat het altijd om SN-kinderen? Misschien heb jij dat gevraagd bij K&T? Wij hebben al een tijd een BT in principe voor 1 (SN) kindje. Leeftijd zou tot een jaar of 4 zijn i.v.m. de leeftijd van onze andere kinderen. Maar wat zeiden ze tegen jou: wachttijd tot intake ongeveer 1,5 jaar? Of dat dat zou kunnen? Volgens mij is het ook niet zo gemakkelijk te voorspellen allemaal in die Afrikaanse landen, want daar zijn ze tenslotte afhankelijk van.

Iets anders: weet jij (of iemand anders) welke kosten verbonden zijn aan adoptie van een kindje uit Lesotho?

Groeten,

Paulina

• Paulina C.

Hoi Yvonne,

Ik heb je een privebericht gestuurd!

Groeten,

Paulina