- het ligt eraan van wanneer je BKA nummer is.
als je nummer van - ik meen - na 2006 is dan is de adoptie direct naar Nederlands recht.
Je kind reist dan in met een chinees paspoort met visum onder de chinese naam en daarbij een brief van de Ned. Ambassade in Beijing dat de adoptie heeft plaatsgevonden onder het Verdrag en dat bij inschrijven bij de gemeente waar je woont je kind direct Nederlander is en jullie achternaam krijgt, de nieuwe naam wordt ook in die brief genoemd.
Dit is heel makkelijk en duidelijk. VGH geeft je ook uitleg.
Als je BKA nummer van voor dei tijd is dan kan het tegenwoordig direct, het ligt uiteindelijk an de rechtbank hoelang het duurt, ik ken mensen waarbij het in 6 weken rond was in het oosten des lands en mensen waarbij het langer dan een jaar duurde uit omg. Rotterdam.
-luiers en melk zijn prima te koop, geen luierbroekjes.
- vaccinaties van ons waren nog geldig van vorige adopties, behalve de buiktyph, maar die heb ik niet meer genomen:
ik heb me toen laten inenten tegen buiktyphus - iets wat met een reis van slechts 3 dagen langer dan 2 weken echt niet nodig is, maar de andere reizen duurden 6 weken - en dat ik daar weken beroerd van ben geweest, steeds weer buikkrampen, ik neem hem nooit meer. Bovendien zit je in China in goede zakenhotels waar de kans op buiktyphys nihil is. Gewoon niks op straat kopen aan etenswaren.