gezondheidseisen China

• a.a.m

Zijn er hier mensen die onlangs hun papieren hebben verzonden/LOA hebben ontvangen en medicijnen gebruiken tegen hoge bloeddruk?

Mag je hiermee uit China adopteren, of is het niet vermeld in je gezinsrapport en niet naar voren gekomen bij de medische keuring/bloedtesten?

• sprokkeltje

Medicatie tegen hoge bloeddruk gebruikte onze vgh als voorbeeld hoe je het in moest vullen op je formulier.

Dus nee dat heeft geen enkele gevolgen!! Je kan het voor de zekerheid navragen bij de vgh.

• mam2boys

Hoi,

Mijn man slikte op het moment van het klaar maken van de papieren medicijnen tegen hoge bloeddruk. Ik vond het vervelend dat het erin stond maar kwam vaker voor zij de VGH, niet iets om ons zorgen over te maken. Nu hebben we al weer wat weekjes foto's in huis van ons kindje en na controle hoeft mijn man geen medicijnen meer te slikken!

Succes.

S

• Hermine

Wat fijn om te horen ! Mijn man slikt ook hoge bloeddruk medicatie en wij staan op de wachtlijst China sn. Onze vergunninghouder zei een jaar geleden ook toen wij aan het orrienteren waren dat het geen probleem is maar het is fijn om te horen van adoptie ouders die onlangs hebben geadopteerd dat het gewoon mogelijk is!

• HenS

ik gebruik ook medicatie voor hoge bloeddruk. moet er eigenlijk een brief inhet engels mee naar china dat ik medicatie bebruik?

ook al is het voor de douane.

gr HenS

• Marièlle67

Voor alle medicatie is het wijs om een medicatiepaspoort mee te nemen. Als is het maar om, mocht je je medicatie kwijt raken in China, relevante informatie te hebben waarmee ze daar de juiste medicatie kunnen leveren aan je. Zo'n paspoort kun je bij de apotheek krijgen, bij ons was het zelfs gratis. Overigens kan het ook heel handig zijn als je bijv. op vakantie gaat. Ik ben ooit in Marokko medicatie kwijt geraakt doordat een koffer was gestolen en dan is het erg fijn als je gegevens bij je hebt waarmee artsen in het buitenland kunnen achterhalen welk medicijn ze je moeten geven. Het heet in het buitenland immers vaak anders.

• sprokkeltje

Wij vertrekken vrijdag naar China en ik gebruik ook medicatie. Die ook gewoon goedgekeurd is door China overigens.

Ik heb een medicijnpaspoort gevraagd bij de huisarts en ga daar morgen om.

Zou het heel vervelend vinden als ik in China opgepakt wordt voor mijn medicijnen wat ze aanzien voor iets illegaals ofzo..