Adoptie Hongarije

• Ing2

Wij hebben gisteren onze beginseltoestemming binnen gekregen van 1 of 2 kinderen tegelijk.

Nu hebben we dit laten opsturen naar de NAS.

We denken er aan om voor Hongarije te kiezen.

Wie is er nog meer bezig met adoptie uit Hongarije of heeft geadopteerd uit Hongarije. Ik zou graag wat ervaringsverhalen willen lezen.

• miranda57

Wij hebben najaar 2008 een sibling geadopteerd uit Hongarije. Wat wil je weten?

Als je googlet (?) vind je trouwens ook twee sites van gezinnen die recentelijk hebben

geadopteerd.

Hou er rekening mee dat er bij 1 van de kinderen een ontwikkelingsachterstand/verstandelijke beperking

aanwezig is. Dit is bij onze prachtige zoon ook het geval. Hij heeft nu helemaal zijn plekje gevonden

maar dat was niet altijd makkelijk, net als onze dochter trouwens.

Je moet er een redelijke tijd heen. Wij waren in 5,5 week klaar, maar de meeste gezinnen zitten er 6-8 weken.

De omstandigheden zijn goed en wij vonden het heerlijk om in deze setting rustig aan elkaar te wennen,

zonder de buitenwereld.

Groeten, Miranda

• Lesley

Wij zijn net thuis met een sibling uit Hongarije. Je mag me altijd mailen via een prive berichtje met je vragen, geen probleem!

Gr.

Lesley

• Ing2

Dank jullie voor jullie reacties!

We hebben vandaag het inschrijfformulier gekregen en we gaan ons inschrijven bij de Nas.

Er zullen nog heel wat vragen boven komen.

En ik heb inderdaad die twee sites ook al gevonden op internet.

Ik weet dat veel kinderen uit Hongarije een achterstand hebben. Wij staan open voor een tribling, maar dan willen we een niet te grote verstandelijke beperking, Anders is het lastig te behappen met drie. We moeten natuurlijk wel realistisch blijven.

En Lesley, ik ga graag op je aanbod in om je een mailtje te sturen.

Groetjes Ingrid

• Miranda2

Ook wij hebben vorig jaar een sibling geadopteerd. Onze log hebben we prive gehouden, maar voor vragen kun je ons ook altijd mailen hoor!

Maar ik kan het zeker aanraden :)

Groetjes Miranda2

• Szeretlek

Hoi Ing2

Wat super dat jullie uit Hongarije gaan adopteren. Wij hebben afgelopen juni 4 kinderen uit Hongarije geadopteerd en zijn heel gelukkig hiermee.

Het is af en toe ook heel zwaar. Je moet er rekening mee houden dat je oudere kinderen adopteert met een flinke rugtas en die al gevormd zijn door wat ze hebben meegemaakt.

Wij vonden de NAS een hele fijne bemiddelaar. De begeleidster van Hongarije is in 1 woord geweldig! Je krijgt daar zoveel steun. Het is een heerlijk land met fantastische mensen en geweldige kinderen. Ik hoop dat je een site ervan gaat bijhouden, want wij hebben al een hoop mensen gevolgd.

Hopelijk gaan we je zien bij de Hongarije dag. Als je meer wilt weten over onze procedure kun je op onze site kijken of me mailen.

Groetjes en heel veel succes bij de intake!

• Ing2

Hoi,

Ik heb je een priveberichtje gestuurd!

Groetjes Ingrid