follow-up rapportage China

• F

Hallo,

Wij hebben van onze vergunninghouder een brief ontvangen over de follow-up rapportage die we twee keer naar China moeten sturen. (dacht trouwens dat dit maar 1 keer hoefde) Natuurlijk leuk om te doen, maar weet iemand ook hoe groot het verslag ong moet zijn? Ik wil er dit weekend eig al aan beginnen, want dan heb ik het maar gedaan.

Gr. F

• HB1

Hoi F,

Wij kregen in 2010 van WK de instructie van 4 pagina's incl. voorblad in een normaal lettertype.

Ik heb er wel even op gezeten, maar vond het heel leuk om te doen en ook leuk voor zoonlief om later terug te lezen.

Succes!

Gr. HB

• F

Oh dat is goed te doen! Ja, ik kan me voorstellen dat het voor de kids leuk is om later terug te lezen. Dat maakt het ook dat het niet erg is om te doen.

Dank je wel voor je reactie.

• Titia

Hoi,

Wij hadden de eerste keer een vrij lang verslag en gevraagd of we de chinese vertaling ook mochten hebben.

Die kregen we. Het was ingekort tot 1 bladzijde……ons tweede verslag was dan ook een stuk korter.

Groet, Titia

• F

Dat is goed om te weten! Ik ben vanavond al aan de slag gegaan, maar moet eerlijk zeggen dat ik sommige vragen wel erg prive vind. Vragen als, hebt u troetelnaampjes en hoe voelt ze als deel van het gezin. Maar ook vragen over haar gezondheid. Hoe gaan jullie daar mee om?

• Titia

Hoi F,

We hebben ‘gewoon’ antwoord gegeven op die vragen.

We zien het zo dat China haar kinderen toevertrouwd aan ons en dan na een half jaar en een jaar graag wil weten of het goed gaat met hun kind. Het is nog al wat om je kind aan een ander toe te vertrouwen en dus vonden we dat China of eigenlijk het CCAA recht heeft op deze informatie.

Als mijn kind ergens gaat spelen of logeren wil ik ook al graag weten hoe het gegaan is.

Groet, Titia

• B

Ja, die vragen lijken mij ook niet schokkend… Wie krijgt die follow up eigenlijk te zien?? Een instantie in China of het tehuis was hij /zij vandaan komt?? Lijkt me erg leuk om te schrijven hoe het gaat, maar als het dan terecht komt bij een instantie die hem of haar niet eens heeft gekend is dat erg jammer voor degene die al die tijd voor hem of haar hebben gezorgd.

• F

Ik dacht dat de rapportage alleen bij het CCAA terecht kwam, maar ik weet het niet zeker. Met het tehuis hebben we rechtstreeks contact, dus die sturen we regelmatig foto's. Als de rapportage bij hun terecht zou komen zou ik dat een fijn idee vinden. Zij hebben tenslotte voor onze dochter gezorgd en heel veel liefde gegeven aan haar.

• B

Oh, dat zou wel jammer zijn.. Hebben zelf waarschijnlijk geen mail adres van het tehuis of de verzorgsters.. We hebben wel allemaal dingen met teksten meegekregen dus wellicht zit daar ene mail adres in verborgen (het tehuis mag officieel geen gegevens achterlaten bij ons) We hebben er wel naar gevraagd, maar ze deden wat vaag en begrepen het niet.. Ze konden in die provincie ontzettend slecht engels.. Ik heb de vaste verzorgster gevraagd naar haar adres maar ze zei dat het vermeld stond.. Dus we hopen het dan maar.. Andere poging die we dan nog kunnen wagen is via de gids die er dichtbij woont..