minimum special needs aangeven bij K&T/recente ervaringen

• Paulina C.

Hallo,

Misschien kan iemand op deze lijst mij verder helpen, ben nl. net te laat met bellen naar K&T…. Is het zo dat je, om voor de SN-procedure bij K&T in aanmerking te komen, open moet staan voor bepaalde minimum special needs? Bijv. in ieder geval voor schisis en ontbrekende ledematen, zoals ik weleens heb gelezen? Of werkt dat niet zo? Iemand trouwens al meer gehoord over het one to one support program, zouden ze daar al voorstellen voor hebben gedaan? En dan nog een laatste vraag: als je je BT opstuurt naar K&T, hoe lang duurt het dan op dit moment (ongeveer) voor je op intake mag?

Bedankt alvast!

Groeten,

Paulina.

• Fayle

He Paulina,

Ik kan je alleen vertellen dat er nog geen voorstellen vanuit het one to one program zijn gedaan. Heb K&T anderhalve week geleden aan de lijn gehad en dit zou nog wel even duren, al weet ik niet wat even is….

Succes met de andere vragen, hopelijk kan iemand je helpen.

Gr Fayle

• Nannie

Hallo Paulina,

Als zij je gezinsrapport en BT hebben, dan krijg je eerst een rekening ( kan ook zo weer 2-3 weken duren ) en moet je lid worden van K&T.

Daarna duurt het ongeveer 4-6 weken voordat ze een matchingsformulier opsturen (bij ons duurde dat de volle 6 weken, zo niet langer - ivm vakantietijd waarschijnlijk)

Na het invullen & opsturen duurt het tot 2 weken voordat ze contact met je opnemen voor het plannen van een intakegesprek

En bij ons was de eerste mogelijkheid voor dat gesprek 3 weken later.

Wij gaan niet voor China SN, maar de genoemde termijnen, zijn termijnen zoals ze door K&T in het algemeen worden genoemd.

Succes!

• Paulina C.

Hoi Fayle,

Bedankt voor je reactie. Zeiden ze ook waarom er nog geen voorstellen via het one to one program zijn gedaan? Kwestie van opstarten denk ik?

Groeten,

Paulina

• Paulina C.

Hoi Nannie,

Bedankt voor je bericht en het duidelijke overzicht. Geeft een goed beeld. Mag ik vragen voor welk land jullie gaan? Voor ons zou een Afrikaans land ook nog een optie kunnen zijn, dus ik ben wel benieuwd :)

Groeten,

Paulina

• Fayle

Is inderdaad een kwestie van opstarten. Er moeten medische rapporten van de kindjes gemaakt worden, de kindjes moeten minimaal 60 dagen in de krant hebben gestaan en zo zal er vast nog meer zijn. Verwacht zelf dat er zo rond september de eerste voorstellen vanuit het one to one program gedaan kunnen worden.

• Yuut

Hoi Paulina,

Bij ons was het zo (intake 1,5mnd geleden) dat ze niet een bepaalde sn (minimum) hebben waar je voor open moet staan, maar meer voor combi's, en ze kijken naar wat veel voorkomt en of het dus redelijkerwijze zin heeft om je in te schrijven of niet. Ze verwachten wel wat van het one-to-one program, (overgins echt een goed ding naar mijn mening, niet alleen voor a.s. adoptieouders, maar ook voor de kinderen die zo een kans krijgen!) maar dat zou inderdaad vanwege opstarten nog wel even gaan duren, tegen ons zeiden ze zo'n half jaar. Wij hebben denk ik ook geen hele grote/zware sn aangegeven, maar wel combi's van wat kleinere zaken. Maar, het blijft een zeer subjectief begrip wat je een zware of een lichte sn vind.

Succes!

• Nannie

Hallo Paulina,

Graag gedaan. Wij hebben bij elk stapje de wachtweken af zitten tellen :-)

Wij gaan voor Bulgarije! Maar er zijn meer landen die we hadden kunnen kiezen hoor.

Heb vreselijk zitten twijfelen tussen Bulgarije en Afrikaanse landen.

Blijf het moeilijk vinden al die keuzes. China is voor ons jammer genoeg geen optie.

Succes met kiezen! (of ben je al rond met je keuze?)