buiktyfus ja of nee

• bloesem

hoi

het zal vast wel eerder gevraagt zijn, maar ik kan het niet zo gauw vinden.

graag zou ik willen weten of jullie ook de vaccinatie buiktyfus hebben genomen voor de reis naar China

groetjes bloesem

• sprokkeltje

Je krijgt van je vgh precies de lijst met welke vaccinaties je moet halen. Anders weet de GGD dat ook altijd of je huisarts.

Sucses/

• F

Hebben wij wel gedaan. Wij wilden zekerheid voor alles!

• Marièlle67

Ik zou ook geen risico's nemen, je moet er toch niet aan denken dat je de halve reis ziek bent, ook al is het risico buiktyfus op te lopen vrij klein als je zelf goed uitkijkt en in goede hotels verblijft.

• DMS

hebben wij niet gedaan…. Het wordt aangeraden bij een verblijf langer dan 2 weken. Het eten in de hotels is goed en als je niet bij kraampjes langs de weg gaat eten valt het allemaal wel mee hoor!

• mam2boys

Hoi Bloesem,

Ik zou zeggen doen. Wij gaan langer dan 2 weken naar China straks en deze vaccinatie stond ook op het lijstje van de VGH.

(We hebben overigens alles vergoed gekregen van de verzekeraar (Trias).

Groetjes,

mama die op de LOA wacht

• Marièlle67

Er zijn meer verzekeraars die het vergoeden overigens, wij zitten bij ONVZ en die vergoedde ook alles, behalve het inentingsboekje van 3 euro of zo. Dus zeker de moeite waard om de nota aan je verzekeraar toe te sturen.

• froukje

zilveren kruis achmea vergoed ook volledig dan moet je wel laten prikken bij 1 van de meditel vestigingen in NL

• froukje

oja en zou het zeker wel doen. want als je het wel op loopt kun je er knap ziek van zijn.

• Nannie

Oh dat lijkt me nou juist zo moeilijk!

Mij lukt het nooit om het eten in stalletjes ed te laten staan :-)

Heb bij een rondreis door Senegal echt alles geproefd, gedronken en gegeten.

Alleen de mosselen vielen destijds verkeerd.

(heb gelukkig wel een vrij sterke maag trouwens..)