buiktyfus ja of nee

• DMS

haha, nou ik weet hoe sterk je maag is…. er staan stokjes met nog levende kevertjes? (of iets wat daar op lijkt) en die stoppen ze dan in de frituur…. brrrr, ik bedank ervoor!;)

en zeepaardjes en soort zeesterren…..

• Nannie

LOL ik weet niet of ik voor de gefrituurde kevertjes zou gaan… :-)))))))))

• K

Hoi,

Ik heb tijdens onze adoptiereis tyfus gehad (goed uitgekeken waar we aten dacht ik, en wel ingeent) Ik kan je vertellen dat het geen pretje is. Ik ben echt nog nooit zo ziek geweest!!! n

Ik zou zeker het risico zo klein mogelijk maken, inenten dus!

Tenzij je wilt lijnen natuurlijk, ongeveer 8 kilo kwijt in 1 1/2 week ;-)

groetjes K

• HenS

nou we zijn vandaag bij GGD geweest.

zij adviseerde alleen havrix en DTP en geen buiktyfus, omdat je na inenting niet 100% beschermd bent. En dat blijkt wel uit jouw verhaal!!

• MCP

Is ook zo, er zijn verschillende soorten van buiktyphus, de prik beschermd geloof ik 70% van de gevallen.

Ik ben zelf een aantal weken beroerd geweest van de prik, steeds weer vlagen van koorts en buikkrampen.

Ik heb hem indertijd genomen omdat we ruim 5 weken op reis moesten.

Maar dat was voor mij eens maar nooit weer omdat ik me er wekenlang niet fijn van gevoeld heb.

Hij wordt aangeraden bij verblijf langer dan 14 dagen.

Nu ja,met Meiling reis je 17 dagen waarvan je er dus 15 in China bent.

Verder zit je in China in erge luxe, goede, drukbezochte zakenhotels, dat scheelt ook.

• metameulenbelt

Nee, niet gedaan. Alle voors en tegens op een rijtje gezet (mogelijkheid van ziek worden van de vaccinatie, kans om überhaupt iets op te lopen) en deze prik niet genomen.

Meta