welke maat kleren!!

• HenS

wij krijgen een zoontje van 2jr en in zijn gegevens staat dat hij 80cm en 12 kg woog in juni 2011.

nu weet ik gewoon niet welke maat broek ik moet kopen!

ik heb shirtjes en een winterjas maat 92 gekocht en buurmeisje van 2jr gebruikt als paspop. hhhaahah

als ik spijkerbroek maat 92 in mijn handen heb denk ik jeeee wat groot!

het is zo jammer dat als het te klein is is niet leuk maar te groot ook niet.

nu hebben we wel gezegt asl we die 2wkn maar doorkomen met de kleertjes als we thuis komen gaan we shoppen!

En met schoentjes?

hoe hebben jullie het gedaan?

gr HenS

• B

Schoenen is lastig.. wij hadden ze nog net op maat maar het waren open sandalen dus dat scheelt :) Schoenen zou ik dus gewoon niet kopen.. Ze hebben schoenen aan en die kun je in China ook kopen.. Kleding is soms wat lastig te kopen (in de provincie) maar als hij 80 cm is en 12 kilo zou hij maat 86 ongeveer hebben denk ik.. Onze dochter heeft nu maat 86 maar is best stevig dus daarom heeft ze die maat nodig.. Ze is 76 cm dus alles moet worden omgeslagen maar dat is niet zo erg…En anders spijkerbroeken (hema) kopen met verstelbare bovenkant (zit een elastiek in ) en die kun je altijd omslaan..

• pepe

Hoi,

onze uk was ruim 2, in de papieren 83 cm en 10 kilo…. het was 79 cm en nog geen 9 kilo.

We hadden kleertjes bij in 3 maatjes; 80, 86 en 92…. uiteindelijk paste alleen 80 (80-86).

Je kunt daar wat kopen, je kunt wat doen met omslaan (of insnoeren als er knoopsgaten -elastiek inzit) en in een wastafel kun je best ‘s avonds wat kleertjes in de week zetten (wij hebben altijd zo’n tube wasmiddel van de kruidvat bij… werkt perfect) en die in de badkamer te drogen hangen…. duurt even voor het droog is, maar dan heb je wat extra…

Daar laten wassen kan ook; of het kost best veel (hotel) of je moet buiten het hotel op zoek

succes, leuk om over na te denken!!

• lise1

mag je niet wat kleding lenen van deze of gene, dan is het niet zo erg als het te klein is.

Over het algemeen zijn de Chinese kinderen kleiner dan de Nederlandse. misschien ondergoed in twee maatjes meenemen (ze hebben vaak geen billen dus ondergoed niet te groot). In China kun je echt alles kopen, ook in de provincie zijn er winkels waar ze kinderkleding verkopen.(vraag of er een grote Walmart of Carrefour is) Niet zo modern als in Beijing maar goed genoeg en goedkoop om de eerste weken door te komen. Zorg dat je wel kleding hebt voor de eerste drie dagen want dan heb je vaak geen tijd om te gaan shoppen omdat er veel procedurezaken op het programma staan.

• m.r

Onze zoon was volgens de papieren in april 83cm… toen wij hem 3 weken geleden in de armen sloten bleek hij krap aan 80cm en 10kg. (is Chineesje) Wij hadden dus kleding 86/92 mee en was maatje soep bleek. Schoenen hadden we maat 22 en die zaten als gegoten. Eind deze maand wordt hij 2jr. en hij draagt dus maatje 80 en dat blijft komende maand ook nog wel zo.

• MCP

Ons zoontje is ruim 3,5 jaar en is slechts 86 cm en nog geen 12 kilo.

Hij heeft maatje 86 en van schoentjes 21.

Over het algemeen is de lengte ook de maat van de kleding.

En broeken voor een knul is soms ook wat lastig omdat de beentjes vaak korter zijn in verhouding en een knul vaak geen billen heeft. Bij onze zoon past maatje 80 van broek bijv. nog wel, maar een shirtje niet.

Ik zou idd een broek nemen met knoopsgatenelastiek en waarvan je ook de pijpen om kunt slaan.

Maat 92 is echt veel te groot bij 80 cm.

Voor ondergoed raad ik je nog rompertjes aan in maatje 80/86 want echte onderbroeken zijn er pas vanaf maat 86/92 en die zijn bij onze zoon ook nog ruim.

• DMS

Wat leuk om je zo al lekker voor te bereiden! Ik sluit me verder helemaal aan bij MCP. Lengte is kledingmaat. Ons zoontje was bij voorstel 82 cm en 11 kg, is een vrij gedrongen manneke en ik had 80 en 86 mee naar China. Van broekje past hij veelal 80 en sommige kleine 86 en van shirtje 86 (ivm zijn dikke buikje ;-) )

Schoentjes hebben ze meestal aan en kan je daar ook wel kopen! Ons zoontje heeft de NL schoenmaat 22.

Veel plezier! (en laat die maat 92 maar thuis, haha)

• t@sje

Wij hadden ook maat 86 en 92 mee toen we onze zoon gingen ophalen (net 2 jaar en vlgs dossier 82 cm). Bijna alle kleding was te groot, van 92 kon hij echt niets aan en maat 86 pasten sommige dingen wel en andere waren echt te groot. Dus ook vrij snel gaan shoppen voor een maatje kleiner….. We hadden niets van schoenen mee, onze zoon had schoentjes aan bij de overdracht en verder hebben we ter plekke ook nog iets gekocht. volgens mij in maat 23. Lastig hè, ik weet nog dat ik me er ook echt wel een beetje druk om gemaakt heb. Het grappige is dat het helemaal niet meer belangrijk is als je eenmaal daar bent en je zoon in je armen hebt :-)

geniet ervan!

• sprokkeltje

Ook wij hadden andere gegevens dan in werkelijkheid. Voordat we vertrokken zou hij 81 cm en 11 kg zijn. Bij aankomst bleek hij 77cm en 9 kg te zijn.

Ik had allemaal kleertjes maat 92/98 gekocht, daar verzoop hij in. Kon ik in China allemaal kleertjes kopen die nou niet echt met de mode voorop lopen hihi..

Hij heeft maatje 80 en dat zit gewoon ruim. Kleiner zou voor de smalte wel fijn zijn, maar hij heeft het qua lengte weer wel nodig van zijn beentje maat 80. Van rompers heeft hij 74/80. Die zitten ruim.

• HenS

leuke reactie's allemaal.

ik heb gister een heel wat leuke shirts gekregen, maar als ik het zo hoor dan ligt het nog wel even in de kast is nl maat 92!

wat ik zaterdag in de stad zag waren broeken in maat 80-86 met elastieke band en een touwtje om aan te snoeren.

dus daar ga ik maat voor

gr HenS