welke maat kleren!!

• B

Ja, die zijn ideaal voor de smalle heupjes :)

• froukje

ik zou zeggen 80/86 en misschien zelfs nog 74

• HenS

hou je dan voor shirts ook maat van lichaamslengte aan?

En voor skikleding? we gaan in feb naar de sneeuw. doen we dit voordat we naar china gaan of erna?

zoooooo veel om over na te denken

• DMS

Voor zowel shirt als broekje kijk je inderdaad naar de lengte van je kindje, dit is een beetje een richtlijn. Wanneer je kindje zo'n 80 cm is heeft het maat 80. Voor ons (net) tweejarige zoontje paste een kleine 86 of maat 80 broek en shirtjes maat 86 (staat vaak wel leuk als het wat ruim zit maar een te ruime broek is lastig). Sommige merken vallen ook klein, zo had ik een pakje van No-No en dat is maat 86 maar valt als 80 (en paste goed).

Het skipakje zou ik pas kopen als je de kleine hebt, je weet dan de exacte maat! Wij hadden ook een paar broekjes maat 74 mee maar dit was ernstig te klein… Als ik jou was zou ik maat 86 meenemen en een paar broekjes maat 80. Wanneer reizen jullie?

• Nathalie

Super M.R. om hier weer iets van je te lezen!!!! Hoe gaat het daar? Is de kleine man al wat gewend aan het vreemde Hollandse leven?

• coenricardo

Hallo HenS,

Wij hebben vorig jaar een dochter opgehaald uit Xian, toen 81 cm en ongeveer 10 kilo. We hadden eea in maat 80 en 86 bij ons, en 2 setjes in 74/80. Ook wat rompertjes 74/80. Wat waren we daar blij mee! Er zat geen vet op haar lijfje en de 86 was veel te groot. Als het mogelijk is, neem dan voor de zekerheid toch een maatje kleiner mee dan waar je vanuit gaat. We hadden ook een joggingpakje maat 80 waar de pijpen en armen goed van om te slaan waren, dat was ook goed te doen. Shirtjes met lange mouw die om te slaan zijn.

Broeken, mijn ervaring daarmee is dat je bijna altijd een maat kleiner nodig hebt dan het bovenstuk. Onze dochter heeft de eerste tijd zeker nog met 74 gelopen. En schoentjes hadden we in 2 maatjes meegenomen, geloof 22 en 23. Uiteindelijk wilde ze haar eigen schoenen aan, die waren ook nieuw..

Onze ervaring in China was dat we heel goed moesten zoeken naar leuke passende en betaalbare dingen! In de luxe shoppingmalls vonden we dure merkkleding, en op de silk market moesten we afdingen, een leuke sport maar niet geschikt om een berg kleding tegelijk te kopen. Het is zo fijn als je de eerste dagen alles gewoon uit de koffer kunt graaien zeker met alle verplichte nummers. Zoals pepe ook zei, de tube vloeibaar wasmiddel van het Kruidvat is heerlijk.

Geniet van de reis! Miriam

• HenS

ik heb nu 2 spijkerbroekjes mt 86 met verstelbare band. rompertjes had ik maat 86/92. Dus toch maar even een paar in maat 74/80 kopen!!

tussen broek maat 80 en 86 zit z'n 5cm verschil. ik dacht nou dat slaan we wel om!

shoppen is erg leuk, maar het is wel moeilijk welke maat en zo, hoelang heeft hij de maat 74/80 aan als hij eenmaal met de hollandse pot mee eet hhahaha.

we zullen zien en het blijft altijd een gok!

• sprokkeltje

Onze zoon verzuipt in zijn maatje 80. Hij heeft het echter voor de lengte wel nodig.

Broekjes staan zo klein met het elastiek dat je denkt daar past toch niets in,, maar wel hoor, de billetjes

van ons mannetje zijn zo ieniemienie..en hij heeft geen vetjes. Ook geen buikje.

Hij is 77 cm en 9 kg. Truitjes ook maat 80 en die zijn ruim aan de armpjes, maar ik sla ze idd om.

Rompers heb ik 74/80 gekocht en die passen goed. Die zijn niet te ruim en niet te klein. Gewoon de goede maat.

Joh, komt goed, ik heb onze zoon daar gewoon in Chinese pakjes rond laten lopen. Spotgoedkoop. Maar niet modern. En het ging niet om de kleding hihi..

Bij de officiele dingen heeft hij in zijn maatje 92 gezwommen, sja ik had niets anders op dat moment. Dat begrijpen ze heel goed.

Heerlijk van gaan genieten!! Die kleertjes komt wel goed. Haha ik zat trouwens precies zoals jij hoor voor vertrek….

• HenS

hahaha gelukkig dan ben ik niet de enigste!

ach en dan is er weer een reden om naar de stad te gaan!

• Hermine

Ik heb nog een vraag over de kleertjes: bij de officiele gelegenheden moet het kindje nette kleding aan staat in de papieren van onze vergunninhouder , wat wordt verstaan onder nette kleding? een pakje? Of is dat ook weer niet nodig? En moeten het leren nette schonetjes zijn of mogen het ook n soort sneakertjes zijn?

Thanx!

Hermine