leeftjjdserschil bio en adoptie kindje

• summer-2424@hotmail.com

we hebben het er niet over gehad met de raad wel advies gekregen van 12 maanden verschil. Maar ik zie mij mijn zus met eigen bio kind en adoptie kindje van 9 maanden er tussen het zelfde geslacht dat het super goed gaat.

ik ga maar even bellen dan om te horen hoe en wat

• Simone30

Succes!

• hsandink@xs4all.nl

Ik weet dat er een mogelijkheid als de ontwikkelingleeftijd afwijkt.

• Jacqueline

De raad van Rotterdam gaat uit van minimaal 1 jaar leeftijdsverschil, maar zouden nog liever zien dat er 2 jaar tussen zit.

Ook in ons rapport staat geen leeftijdsgrens benoemd, toch gingen ze niet akkoord met het voorstel van onze 3e (omdat er 8 maanden tussen zat)

Succes, want wij zijn er ook zelf niet van overtuigd dat er een probleem had kunnen ontstaan tussen de 2 kinderen, maar ja, we zijn afhankelijk.

De VGH zag ook geen probleem.

• chococat

Raad van Rotterdam gaf bij ons verschil 1 jaar aan bij ons. Wij hebben zelf aangegeven dat we een onderplaatsing willen. Onze dochter is 2 en de ondergrens zal bij ons dus meegroeien met haar want we hebben geen leeftijd verder vast gelegd.

• MCP

Wij hebben ooit gereageerd op een kindje wat 10 mnd scheelde met onze jongste.

Onze jongste is in ontwikkeling bijna 2 jaar vooruit ( leeftijd klopt echt want hij was een kleine baby toen we hem kregen) en is dus ook voor in ontwikkeling op onze oudste die nog geen 1,5 jaar ouder is. Dit is geen handige situatie overigens, maar ja, zoiets is van tevoren niet in te schatten bij een baby.

Het kindje wat 10 mnd. jonger was dan onze jongste had juist een ontwikkelingsachterstand.

VGH keek echter alleen maar star naar die 10 mnd verschil op papier en niet naar de realiteit.

En dat voor een kindje waar een oproepje voor stond en waar uiteindelijk nooit ouders voor gevonden zijn….

Ik had het er toen ook even helemaal mee gehad want waar zijn we nou helemaal mee bezig?

• Hannah

Ons (SN) adoptiekind is 10 mnd. jonger dan dan onze bio-zoon. Wij hadden in onze BT niks staan over verschil in leeftijd, alleen dat het jonger zou moeten zijn…….. Het zou dus moeten kunnen, helaas hanteert de raad geen onafhankelijke criteria (m.a.w. het is maar net wie er bij je over de vloer komt……….)

• jodebo39@hotmail.com

Bij ons zit er 1,5 jr tussen adoptie en bio-kindje. wil je meer weten dan kan je me mailen.

• summer6974

mag ik weten van de mensen met een leeftijdsverschil kleiner dan 12 maanden, via welke vergunninghouder dat was?