voorstel niet veel info

• summer-2424@hotmail.com

hallo

we hebben een voorstel gehad, maar er is niet veel info over het kindje, info die ze hebben is van meer dan een jaar terug, terwijl het om belangrijke info gaat voor ons ivm sn kindje,

is dit altijd zo dat er zo heel weinig info is, want is zo heel moeiljk om een goede keuze te maken

we heben net gebeld maar dit is de info en er is niet meer, ook gaan ze niet meer info over hoe het er nu mee is met zijn sn

is dit normaal want wij vinden het erg summier zo

gr summer

• m.r

Is dit een SF kindje? m.a.w. hebben jullie gericht op dit kindje geschreven met bijbehorende SN? Onze zoon had bij schrijven en matching o.a. een vsd maar bij het officiele voorstel bleek de vsd een hartruisje (dus overheen gegroeid) en heeft hij een surfoortje(dit stond niet in de omschrijving op internet) daarbij heeft hij nog 2 wat ze noemen SN maar zo zien wij dit absoluut niet.

Wij hebben geen moment spijt gehad dat we JA hebben gezegd op dit lieve, mooie ventje. Dat was ook niet fair geweest, eerst wel schrijven maar dan bij voorstel toch nee zeggen.(ik spreek voor mezelf)

Succes met jullie overweging

• DMS

Info van meer dan een jaar oud vind ik toch wel lang geleden…. Waarom kan je VH geen recente info aanvragen?? Dit is bij ons wel gebeurd (dit hoorden we toen we met het voorstel gebeld werden!) Toen we “gematched” waren was de info ook meer dan een jaar oud maar omdat onze VH vond dat we recente gegevens moesten hebben is er aan hun contactpersoon gevraagd om meer (recente) informatie en die is er ook gekomen.

Ik neem aan dat jullie VH toch een contact heeft, desnoods direct met het kinderhuis o.i.d.

Is de informatie die er nu is wel uitgebreid of is dit ook erg weinig?

hoi mr

ik begrijp het dat je dan je vraagteken zet erbij maar hier gaat het erbij of het kindje wel of niet kan zien,

wij vinden dat best wel een heel groot verschil, het heeft ook te maken waar onze grenzen liggen en wat we hebben aan gegeven, was beperkt is oke maar blind niet dat kunnen wij niet aan vinden we

misschien is het zo duidelijker.

dus wij vroegen ins af gaat het met veel voorstellen zo dat ze je het dan niet kunnen zeggen en dat er een medische verklaring ligt van ouder dan een dik jaar.

helaas kunnen ze ons niet meer vertellen en wikken we en wegen we alles tegenover elkaar af wat we moeten doen erg moeilijk

we hebben gevraagd om eem follow up meer info en zelfs dan maar wachten

dit alle is afgwezen en ze zeggen zo is het bij K EN T en niet anders is, wij vinden dat daar want een med dossier van meer dan een dik jaar terug is mi niet echt goede info om een gedegen keuze te maken

je weet dan niks meer of eigenlijk nog minder dan een jaar terug ivm het verloop van de sn.

we gaan werderom bellen om te zeggen dat we bovenstaande zaken betreuren hoe het gaat

• MCP

Ik vind het heel vreemd dat er niet meer info gevraagd wordt.

Dat kan namelijk makkelijk.

Onze zoon heeft een SN die erger kan worden dwz hij kan er erg last van krijgen en veel pijn.

Omdat onze documenten nog naar China moesten is er nagevraagd hoe de ernst op dit moment was omdat VGH zou proberen of de procedure versneld kon worden als bleek dat onze zoon veel pijn zou hebben inmiddels en zsm geopereerd moest worden.

Er is toen in China een scan gemaakt en binnen 1 maand was er meer info.

Dat kan dus best en China werkte erg goed mee.

• MCP

Overigens: op 2 sept. vroeg je of je kon reageren op een kindje wat minder dan 1 jaar scheelt met je bio kindje en nu heb je al een voorstel??? Hoe kan dat zo snel???

• DMS

Hoi Summer-2424,

Als ik je verhaal zo lees (en ook in je andere topic waar om een med.dossier wordt gevraagd) vind ik het echt schandalig. Ik mag toch hopen dat ze contacten in China hebben…. en als dit zo is dan kunnen ze toch e.e.a. navragen! Het is toch geen rare vraag die je stelt! Je wilt toch weten waar je “ja” op zegt…. schrijnend hoor dit….

Ik kan me jullie zorgen zo goed voorstellen, sterkte!

hoi mcp

daar ga ik helaas niet over , het kindje dat we voor gesteld hebben gekregen is niet een kindje waar we op hebben willen schrijven die op de site staat, zijn dus twee gevallen apart,

• MCP

nou, da's ook wat zeg.

Sterkte hoor.

En ja, als een kindje volledig blind is of heel slecht zicht heeft dan moet je heel goed kijken of je bijvoorbeeld ook onderwijs in de buurt hebt, want dat is lang niet overal beschikbaar.

Veel kinderen wonen intern bij een blindeninstituut, dat is niet echt een goed idee voor een adoptiekindje.

Als je hier zelf niet op geschreven zou hebben dan wens ik je veel wijsheid toe en kracht om niet over je grenzen heen te gaan. Dat is soms moeilijk met al een concreet voorstel.

• Lindee

Wat een vervelende situatie zeg!

Begrijp ik nu goed dat het een “normaal voorstel” betreft, geen polsing of een match met een SF kindje??

Waarom dan zo'n oud dossier?

Gr. Lindee