meer dan drie kinderen tegelijk?

• hsandink@xs4all.nl

Met heel veel voorzichtigheid plaats ik deze oproep.

Door het pleeggezin waar ons kind vebleef voor de adoptie zijn wij benaderd of wij mensen kennen die een groot gezin ineens willen/mogen adopteren. Het gaat ons alleen om een antwoord aan het pleeggezin.Verder contact zal uiteraard via de vergunninghouder lopen.

Groet, Linda

• Marièlle67

Misschien is het een idee om de vergunninghouders ook deze vraag te stellen. Zij weten als het goed is welke mensen in hun bestand toestemming hebben voor adoptie van meer dan drie kinderen tegelijk.

Succes met de zoektocht!

Marièlle

• hsandink@xs4all.nl

Dat is de volgende en meest logische stap.Het voelt zo ook niet heel lekker.

Groeten, Linda

• Marièlle67

Och, op zich is er ook niets mis mee toch, om hier een balletje op te werpen? Voor hetzelfde geld is er wel iemand die hier leest en die toestemming heeft en wellicht dat dingen dan in een stroomversnelling kunnen komen. En zolang je niet met naam en toenaam vertelt om welke familie en welke kinderen etc het gaat zal het niemand schaden toch?

• MCP

Deze vraag hoort niet vanuit het pleeggezin te komen maar vanuit de Kinderbescherming of de pleegzorginstantie en die zouden heel anders te werk gaan. Ook vergunninghouders kunnen hier zo niets mee.

• hsandink@xs4all.nl

Er word door deze instanties al aan gewerkt. Pleegmoeder weet dat de kans om dit gezin bij elkaar te houden heel klein is, vandaar haar vraag.

• Hannah

Die pleegmoeder is de wanhoop nabij, ze ziet dat het gezin w.s. uitelkaar gehaald gaat worden… Ik hoop echt dat het lukt om deze kids bijelkaar te houden!

• Ing2

Wat verschrikkelijk is dit toch.

Wij hebben toestemming voor een sibling, maar krijgen het niet voor elkaar om dat bij de raad aan te laten passen in meer kinderen.

Ik denk dat het heel moeilijk is om die kinderen bij elkaar te houden. Het is vaak zo dat de ouders wel willen, maar dat de Raad er niet in mee gaat. pffffffff

• *Marjo*

Als het om meer kinderen tegelijk gaat, gaat het dus om oudere kinderen.

Die worden vrijwel nooit “zomaar” ter adoptie aangeboden , omdat ouders niet officieel afstand doen.

Meerdere kinderen uit 1 gezin komen vaak in aanmerking voor langdurige pleegzorg.

Ouders kiezen er niet voor om niet meer voor hen te zorgen, maar er wordt dan door de rechter ingegerepen en kinderen worden uit huis geplaatst.

Bij nederlandse adoptie moeten ouders afstand tekenen.

Dat gebeurt eigenlijk alleen maar bij moeders die dat al voor of direct na de geboorte besluiten.

Het is onomkeerbaar en ik vind het nog steeds schrijnend wanneer dit gebeurt.

Kortom: weet je heel zeker dat het gaat om kinderen waarbij er voor afstand is getekend?

En dan nog kunnen asprirant adoptie ouders zich niet zelf aanmelden.

De raad en BJZ maken een keuze uit hun databank van wachtende mensen met een BT