ik vroeg me iets af. ik kan het me niet herinneren of het ooit gezecht is bij VGH Meiling.
moet je het geldbedrag eigenlijk contant meenemen na China of ga je daar pinnen?
gr HenS
Je neemt een bedrag van €8000 (ongeveer) contant mee naar China. Hier betaal je daar de binnenlandse vlucht van, de adoption fee en je eten /drinken. Je kunt het geld omwisselen op het vliegveld of bij de Bank. In het hotel kan je ook geld wisselen maar niet hele grote bedragen (zoals de adoption fee).
Het hotel (overnachtingen) betaal je met je creditcard. Je kunt eigenlijk overal wel pinnen maar dit hebben wij niet nodig gehad.
Bij de reisbespreking komt dit nog aan bod hoor en krijg je formulieren mee waar het allemaal op staat. Ik weet niet met hoeveel personen je gaat maar aan die 8000 heb je echt voldoende (je kunt je dan ook nog lekker uitleven op de silkmarket voor souveniers etc).
Veel plezier met alle voorbereidingen!
Gefeliciteerd trouwens.
Best nog snel gegaan, alleen het afreizen duurt nog even.
Maar met Meiling krijg je echt een fijne reis.
Alles tot in de puntjes verzorgd.
Ook veel excursies,maar wordt allemaal geregeld.
Voor de deur opgehaald en weer terug gebracht.
Niet zelf uren op een taxi hoeven wachten ofzo.
Gewoon alleen maar genieten.
Wij (niet via Meiling) hebben een relatief klein bedrag in contanten meegenomen (zo nieuw mogelijke biljetten), maar hebben het meeste daarvan weer mee teruggenomen en vrijwel alles gewoon uit de pinautomaat gehaald. Het kostte wel moeite om in de eerste dagen het bedrag voor de donatie bij elkaar te pinnen omdat je maar een bepaald maximumbedrag per 24 uur kunt pinnen (dat is wel een beetje stressvol), maar verder helemaal geen problemen gehad. Veel makkelijker dan geld omwisselen en uiteindelijk denk ik ook goedkoper. Het ligt misschien wel een beetje aan waar je heengaat of pinapparaten voldoende voorhanden zijn, maar in de meeste provinciehoofdsteden moet het denk ik toch wel lukken.
mijn zwager is ook naar china geweest voor zijn werk en hij heeft daar gewoon gepint en met anwb visa betaald! ons werd verteld dat visa vd anwb niet werd geaccepteerd.
Waarom is dat contant meenemen nodig? waarom niet pinnen?
maar goed alles is geregeld effe nog shoppen straks en dan zijn wij er klaar voor! en als ik het zo bekijk allemaal dan is het binnen 5maand allemaal gebeurd! op de SN wachtlijst sinds 21 mei, 25 juli voorstel en 8 okt afreizen!En op 16 sept dit jaar zijn wij 5 jaar met adoptie bezig geweest.
ik heb er ook echt zin in!!!!
nog 3 wkn werken en dan heel lang niet meer werken wel even lekker!!!maar wel raar.
gr HenS
Pienemien,
dan heb je waarschijnlijk via WK gereisd…. bij Meiling krijg je de dag na aankomst (soms al 's avonds) je kindje… geen tijd om van te voren te pinnen…
H&S
niet te veel wisselen op het vliegveld, daar betaal je 6 % kosten…. bij de bank niet
Op tijd beginnen met geld bestellen; ongeveer 8000, nieuwe briefjes, bij voorkeur van 50.
Als de bank het niet heeft; pinnen, goede briefjes eruit zoeken en slechte meteen terugstorten (van de tevoren, in Nederland), als je dat samen met een bankmedewerker doet heeft het geen invloed op je maximale opname.
Hotel kan vaak wel met creditcard, van je contant geld ben je na 2 dagen ruim de helft al kwijt…
Wij hadden overigens (met 5personen) nog bijna 2000 euro over…. dus ook in China niet alles wisselen, als je de grote kosten hebt gehad, kun je de rest wel in het hotel wisselen…
oh, en gekreukte maar hele briefjes kun je strijken….
Wij zijn via K&T gegaan.
Ook alles tot in de puntjes geregeld! SUper gidsen die alles voor je deden.
Wij moesten alleen 10.000 contant meenemen. Daar ben je binnen een uur na landen al de helft van kwijt aan binnenlandse vluchten en hotels die vna te voren betaald worden.
Op maandag kregen wij onze zoon en moesten we derest van het bedrag, en groot bedrag voor de donatie fee betalen.
Je kan op zo n korte tijd niet zoveel pinnen. Je moet contant betalen.
Overigens hebben wij weinig dingen gekocht en toch is het bedrag op een paar honder euro aan de procedures opgegaan.
Vrienden van ons reizen morgen via MEiling. Zij moeten 7000 contant meenemen en 5000 op een creditcard/
In China vind je overal heel makkelijk een bank (is onze ervaring…) In Beijing kom je inderdaad met je reisleider aan en die vertelt je dan waar je en wanneer je het beste je geld om kunt wisselen. Je neemt zoveel mee omdat je al snel e.e.a. moet betalen. Het “fijne” is dat je er ook al weer snel vanaf bent. Wij hadden kleine tasjes die je om je nek, onder je trui hangt (allebei één zodat het geld verdeeld is). Bij de douane leg je dit tasje als laatste op de band zodat je het gelijk weer kunt pakken.
In het binnenland hadden wij geen gids hoor die met ons mee geld ging wisselen zoals eerder werd geschreven (ook Meiling als VH). Op zondagavond laat kwamen we in de provincie aan en maandagochtend vroeg zijn we ons kindje op gaan halen. Het hotel wisselt niet het bedrag dat je nodig hebt voor de adoption fee. We zijn toen gelijk toen de bank open ging (09.00 uur) geld gaan wisselen. Dit duurde wel een uur omdat bij de bank niemand engels sprak maar je komt er echt wel uit! Gewoon je pak geld laten zien haha. Het was bij ons ook zo dat je bij de bank ook beperkt kan / mag wisselen maar we waren met z'n tweeen dus de een kan een bedrag wisselen en de ander ook (dit is dan alleen op papier….). Het klinkt misschien erg lastig maar het valt allemaal wel mee.
Ons was overigens door de gids vertelt dat we pas op dinsdag de adoption fee moesten betalen maar voor alle zekerheid toch maar maandagochtend geregeld en dit was maar goed ook!!! We moesten het gelijk bij de overdracht betalen.
Gewoon zorgen dat je voldoende “yuan” bij je hebt, dan heb je daar geen stress over.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?