geldbedrag

• csekka

Via KT'

In de hotels kun je goed wisselen. Ik sluit me aan bij Sprokkeltje

Op het vliegveld geen tijd om te wisselen, de gids staat te wachten.

Neem niet alleen hele grote coupures mee, dan kunnen zij ook niet wisselen.

Met 100/200/50 kom je een heel eind.

Wij hadden ook ANWB-visa; geen probleem

De pinautomaten in de buurt, waren bij ons defect, dus reken daar niet heel erg op…..

• HenS

Nou wij hebben een bank SNS die dus geen kluis met geld meer heeft!

dus dat is erg handig!

Wat ik heb begrepen van meiling moeten we 7750 euro en 200 amerikaanse dollars mee nemen.

we zien het allemaal wel. ik zie het alleen niet zitten om in onze uppie naar de provincie te vliegen waar onze zoon van daan komt. staat er daar iemand te wachten die ons op sleeptouw meeneemt?

• DMS

komt echt goed allemaal! Je zult zien dat je zo alles weet en je gids vertelt je ook een heleboel.

De gids staat je op het vliegveld op te wachten en zegt hoe laat je in de lobby moet zijn. Vraag haar gelijk waar je boodschappen kunt halen (wat flesjes water, koekjes voor de kleine en jezelf, wat snoepjes etc) De winkels blijven tot laat 's avonds open.

De gids zal je ook zeggen waar de bank is en vragen of je zin hebt om een uitje te doen naar bijzonderheden in de omgeving.

Wij hadden 500 dollar mee maar niet nodig gehad. We hebben ze in het binnenland weer omgewisseld…. Als ik nu weer zou gaan zou ik ze helemaal niet halen maar indien nodig gewoon wisselen in het hotel. (we zijn afgelopen juli naar China geweest)

Je zult zien dat het wel lekker is (dat vonden wij tenminste…) om in de provincie saampjes te zijn. Je hebt lekker een paar dagen om aan elkaar te wennen, kan rustig aan doen etc.

Geniet er maar lekker van!!! Het is een geweldige ervaring die je nooit zult vergeten!

• sprokkeltje

Wij gingen ook in ons uppie naar de provincie (kind en toekomst).

De gids in Beijing bracht ons tot aan de veiligheidscontoles, zij regelde ook de tickets bij inchecken.

In de provincie liepen we zo tegen onze andere gids aan. Ze sraan met bordjes heel duidelijk op je te wachten, kan gewoon niet missen. Ze zoeken jou ook op in de drukte.

Zij ging met ons mee wisselen in de bank en was onze tolk. Ze regelde alles, wij waren erbij om handtekeningen te zetten haha..SUper geregeld!!

Ook bij terug vliegen naar Beijing regelde zij het inchecken en ging mee tot aan de veiligheidscontroles. Ze gaan pas weg bij K&T als je daar door heen bent. Mocht je dus problemen krijgen, dan zijn ze er nog om te helpen!

Wij hadden ook 2 tasjes om onze nek hangen, elk de helft van het geld bij je.

We werden door alle gidsen, we hadden er in totaal drie, echt als kleine kinderen bij de hand genomen en ze zeiden precies wanneer je wat moest doen,tekenen of zeggen….super!

• MCP

Op het afreisgesprek krijg je precies te horen hoe het er bij jullie reis aan toe gaat.

Het kan ook gebeuren dat de reisleider van Meiling met jullie meegaat naar de provincie.

Dat hoor je op de reisbespreking.

Het ligt eraan hoeveel echtparen er reizen en naar hoeveel verschillende provincies.

De reisleider van Meiling gaat mee naar de provincie waar hij/zij het meest nodig is.

“het meest nodig” wordt door Meiling bepaald.

Dat kan zijn: met onervaren/onzekere ouders / een echtpaar wat een kindje met een heftige SN gaat halen.

Het kunnen allerlei redenen zijn.

Wij reisden slechts met 1 ander gezin, dat was dus de hele groep en we reisden naar dezelfde provincie en dus hadden we zowel de reisleider als de chinese gids de hele tijd bij ons. ( had van mij niet altijd gehoeven, wij waren gewend zonder groep en gids te reizen en ook heel wat langer dan die 2,5 week China)

Over de dollars: tegen ons was dat ook gezegd dat we die mee moesten nemen . In China hoorden wij echter van de gids dat er slechts 2 provincies zijn waar dollars nodig zijn, maar welke provincies dat waren weet ik niet meer, in de onze was het dus niet nodig.

Het geld kan je bank voor je bestellen en dan kan je ook aangeven dat je nieuwe biljetten wilt.

Ga er even langs raad ik je aan, dan vullen ze een formulier in en komt het goed, duurt hooguit 5 werkdagen.

Voor de rest: maak je echt niet druk, geen zorgen het komt allemaal goed.

Ik heb zelfs alleen ( lees: zonder mijn man) gereisd met onze oudste ( ook nog maar 7 jaar oud) om ons 3e kindje op te halen, ik zou het zo weer doen. Het was een eitje. Alles is echt voor je geregeld.

De eerste dagen zijn er wat regeldingetjes maar die duren per stuk slechts hooguit een uurtje.

Ik heb me alleen maar bezig gehouden met de kids, af en toe een wasje en elke dag het weblog bijgewerkt en verder alle excursies meegemaakt. Het voelde echt als vakantie.

Binnenkort heb je het afreisgesprek, wacht dat rustig af en daarna zal je zien dat het echt dik voor elkaar komt.

• HenS

bedankt, voor jullie geruststellende reactie's! wij reizen ook maar met 2 andere stellen en dat vind ik ook wel prettig. niet een horde met mensen.

gewoon een klein groepje.

22 sept hebben wij reisbespreking en dan hoor en zie ik het wel.

• sprokkeltje

Onze vrienden vertrekken morgen met Meiling. Zij nemen iets van 7000 en nog wat contant mee, en voor de hotels moesten ze 5000 op de creditcard meenemen.

• MCP

5000 op de creditcard?

Dat lijkt me veel te veel.

Hotels provincie en Beijing samen kostten nog geen 1300 euro.

Groot bedrag daarvan betaald met het overgebleven contacte geld.

Met creditcard heb ik volgens mij nog geen 700 euro betaald.

Maar wat extra op de creditcard is wel handig voor calamiteiten ( je zal maar naar het ziekenhuis moeten ofzo)

• B

Wij hadden ook de gids mee naar de provincie. Maar dat had andere redenen dan genoemd. Ze moeten ook gewoon een keus maken natuurlijk. Wij vonden het wel erg prettig omdat uit onze provincie weinig adopties waren naar Nederland. Het was dus erg rommelig en onervaren vanuit civil affaire daar en de Chinese gids wis t er ook niet veel van. Dan is het fijn een eigen gids mee te hebben. Die zelfs wel belde naar Beijing omdat hij het ook onduidelijk en rommelig vond. Het is allemaal goed gekomen maar door de gids hadden we het wel veel meer ontspannen en konden we ons bezig houden met voor ons belangrijker zaken, ons kindje

• B

Waar gaan die logeren dan. Hilton ofzo ? Wij zaten duur en moesten in totaal 1700 euro betalen ook inclusief was service rok service en een aantal keer eten beneden