Op het afreisgesprek krijg je precies te horen hoe het er bij jullie reis aan toe gaat.
Het kan ook gebeuren dat de reisleider van Meiling met jullie meegaat naar de provincie.
Dat hoor je op de reisbespreking.
Het ligt eraan hoeveel echtparen er reizen en naar hoeveel verschillende provincies.
De reisleider van Meiling gaat mee naar de provincie waar hij/zij het meest nodig is.
“het meest nodig” wordt door Meiling bepaald.
Dat kan zijn: met onervaren/onzekere ouders / een echtpaar wat een kindje met een heftige SN gaat halen.
Het kunnen allerlei redenen zijn.
Wij reisden slechts met 1 ander gezin, dat was dus de hele groep en we reisden naar dezelfde provincie en dus hadden we zowel de reisleider als de chinese gids de hele tijd bij ons. ( had van mij niet altijd gehoeven, wij waren gewend zonder groep en gids te reizen en ook heel wat langer dan die 2,5 week China)
Over de dollars: tegen ons was dat ook gezegd dat we die mee moesten nemen . In China hoorden wij echter van de gids dat er slechts 2 provincies zijn waar dollars nodig zijn, maar welke provincies dat waren weet ik niet meer, in de onze was het dus niet nodig.
Het geld kan je bank voor je bestellen en dan kan je ook aangeven dat je nieuwe biljetten wilt.
Ga er even langs raad ik je aan, dan vullen ze een formulier in en komt het goed, duurt hooguit 5 werkdagen.
Voor de rest: maak je echt niet druk, geen zorgen het komt allemaal goed.
Ik heb zelfs alleen ( lees: zonder mijn man) gereisd met onze oudste ( ook nog maar 7 jaar oud) om ons 3e kindje op te halen, ik zou het zo weer doen. Het was een eitje. Alles is echt voor je geregeld.
De eerste dagen zijn er wat regeldingetjes maar die duren per stuk slechts hooguit een uurtje.
Ik heb me alleen maar bezig gehouden met de kids, af en toe een wasje en elke dag het weblog bijgewerkt en verder alle excursies meegemaakt. Het voelde echt als vakantie.
Binnenkort heb je het afreisgesprek, wacht dat rustig af en daarna zal je zien dat het echt dik voor elkaar komt.