BT

• Elfje

Wij hebben sinds begin 2010 onze BT. We hebben een BT voor een zo gezond mogelijk kind. We hadden aangegeven dat we openstonden voor een niet al te zware SN, maar de raadsmedewerkster vond ons hier niet geschikt voor. Te weinig ervaring met kinderen…..

De laatste tijd praten we hier weer veel over. We kennen stellen met kinderen met een SN, waarvan we weten dat wij dat ook aan zouden kunnen. Kortom; we zouden graag onze BT veranderd zien. Hoe vliegen we dit aan? Contact opnemen met de RvK voor een nieuw gesprek? Wie heeft hier ervaring mee?

• Lesley

Contact opnemen met je Raadsmedewerker van de Kinderbescherming, maar eerst nog eens je SN lijst doorlopen van je vergunninghouder of eerst overleggen met je vergunninghouder, zodat je weet wat er specifiek in je rapport aangepast moet worden.

Ik vraag me alleen af, of het lukt, omdat je zelf schrijft dat jullie raadsmedewerkster jullie niet geschikt vond voor een lichte SN ivm te weinig ervaring met kinderen. Is dat inmiddels veranderd dan zou het kunnen (bijv doordat je of een van jullie een baan in de kinderopvang of het onderwijs heeft of op een andere manier veel ervaring heeft opgedaan) anders lijkt mij dat ze het niet zullen aanpassen, helaas.

Blijf bij je eigen grenzen, en vraag jezelf heel duidelijk, waarom wil ik nu wel SN? Oke je hebt het bij anderen gezien, maar is het ook voornamelijk omdat de wachtlijst dan misschien korter zal zijn?….

Succes!