kenia adoptie

• jildou_tjittie@hotmail.com

Hallo,

Sinds begin juni van dit jaar staan wij op de wachtlijst voor intake van St Afrika om een kindje uit Kenia te adopteren.

We zouden het leuk vinden om met mensen in contact te komen die misschien ook op die wachrlijst staan of al in een meer gevorderd stadium van hun adoptie uit Kenia zijn of misschien zelf momenteel in kenia verblijven. Lijkt me fijn om vragen te kunnen stellen, onzekerheden uitwisselen e.d.

groeten CJP

• JvdH

Hallo CJP,

Wij staan sinds juli dit jaar op de pre wachtlijst bij St. Afrika voor een adoptie uit Kenia.

Het lijkt me erg leuk om in contact te komen en informatie, ervaringen en vragen etc. met elkaar te delen.

Ik probeer me nu vooral te informeren over Kenia. Ben wat boeken aan het lezen en surf regelmatig over het internet. Ik moet nog wel een weg vinden in deze vroege fase van het wachten. Hoe is dat bij jullie.

Groetjes JvdH

Hallo J,

Leuk om een reactie te krijgen op ons oproepje.

Onze ervaring is dat nu dat je even niks kunt doen voordat je op intake gaat en dat is soms wel frusterend en maakt het wachten lang. Ook wij surfen en lezen wat je te pakken kunt krijgen maar verder…..

Vind het wel fijn dat je wel weet hoelang je ongeveer moet wachten en als je eenmaal op intake bent geweest gaat het denk ik snel.

Ook hebben we contact met mensen die nu in Kenia verblijven om hun zoon op te halen, de blogs zijn leuk om te lezen en je steekt er aardig wat info van op en het is ook beetje voorpret.

Ik kijk uit naar de bijeenkomst van St afrika voor aspirant adoptieouders. Wij hopen dat alles dan wat concreter word.

Wel een gek idee eigenlijk, dat we misschien wel tegelijk in Kenia gaan verblijven !

Groeten Cor en Jildou

• JvdH

Hallo Cor en Jildou,

Het wachten duurt zeker lang en dat frustreerd ons ook. Maar eerlijk gezegd hebben we die tijd ook wel nodig om te sparen, dus dat helpt wel iets bij het wachten. Wij zijn in oktober 2012 pas 3 jaar getrouwd, dus wij weten dat onze papieren dan pas die kant op gaan. Als er niks veranderd in de procedure , dan zouden we in het voorjaar/zomer van 2013 afreizen. Spannend! Waarschijnlijk zitten jullie er dan al!

Gaan jullie samen alle maanden daar doorbrengen ? Bij ons gaat dat niet lukken. Mijn man zal voor een periode terug moeten naar Nederland. Dan komt mijn moeder om mij te helpen. Dat lijkt me heel moeilijk, zie ik eigenlijk best tegen op.

Hoe gaan jullie dat doen?

Groetjes Sander en Jitske

Hoi Sander en Jitske,

Anders mail je even naar mijn mailadres dan kan ik je prive antwoorden.

Gr Jildou en Cor