Habermanspeen mee ja of nee

• mam2boys

Hoi prikkers,

Wij bereiden ons voor op de reis naar onze zoon in China. Hij heeft een enkelzijdige volledige schisis en hij is net 1 jaar. Kunnen jullie mij een Habermanspeen aanbevelen om mee te nemen?

Ik heb er een op zicht besteld bij de apotheek. Ik ben benieuwd naar ouders die ook een kindje met een schisis hebben en of jullie destijds deze speen mee hebben genomen naar China. Heb je hem ook gebruikt of had het kindje haar/zijn eigen manier. Of hielp de speen juist wel ook al had het kindje een manier gevonden maar vereenvoudigde de speen het drinken.

Als je geen Habermanspeen/set mee hebt genomen, welke fles/speen zou jij aanbevelen?

Ik bel ook nog even naar het schisisteam maar ervaringen van ouders zijn ook welkom.

Bedankt alvast,

Mam2boys

• B

Niet nodig.. Kennen ze in China namelijk ook niet.. Gewoon zelf fles en spenen meenemen en desnoods groter gat in knippen .. Hadden zelf van alles mee maar de speen was het enige dat wilde en dat kreeg ze in het tehuis ook.. Onze dochter had ook de lip nog niet gesloten..

• mam2boys

Hoi B,

Waarschijnlijk is het lipje van onze zoon ook nog niet gesloten. Bedankt voor je reactie. Ik heb nog helemaal niet nagedacht over een (fop)speen, de oudste heeft het niet gebruikt. Goed dat je het even noemt, voor de zekerheid ook maar inpakken.

Groet

• B

ik bedoel gewoon de fles speen hoor.. Daar heb ik er veel van meegenomen omdat ze in China bijna niet te verkrijgen zijn en als ze er zijn heel duur…

Het blijft toch aftasten wat het beste werkt… Maar met een fles met speen met groot gaat, giet je kindje het drinken gewoon naar binnen..Het smeer alleen wat meer, maar dat zijn we inmiddels gewend :)

• 2boys

Wij hebben ons zoontje van 10 maanden met enkelzijdige schisis. Tot onze verbazing was zijn lipje toch gesloten. Wisten wij niet. Wij hebben gekozen voor de Nuby siliconenfles. Dit is op zich een gewone fles, maar zondig kan je in de fles knijpen, omdat deze zacht. Ons mannetje kon hetzelf, omdat hij op de speen kauwde en zo zijn melk naar binnen kreeg. Ze zijn ook niet overdreven duur.

Succes met de voorbereidingen

• kind van mijn hart

Hoi,ons dochtertje heeft ook een enkelzijdige schisis en in china was haar lipje al gesloten .

Dat wisten we al bij het voorstel.

Sinds februari is zij bij ons en was toen 10 maandjes jong.

Wij hebben van de avent fles gebruik gemaakt en wij hebben ook een tommy tippy meegenomen en gebruikt

Beide spenen zijn vrij breed en was voor onze dochter ideaal.

Heel veel plezier tijdens het afreizen wanneer gaan jullie?

O ja onze dochter vond de fopspeen zo nu en dan wel lekker (nuby)ondanks dat zij duimde

• mam2boys

Dames bedankt voor jullie reacties. Ik ga nog eens kijken bij de Nuby en Tommy. Avent flessen/spenen ken ik.

De verwachting is dat we voor kerst thuis zijn!!!

Groetjes

• MCP

Ja meid, jij bent echt wel voor de Kerst thuis!!!

Komt goed hoor!

Alleen ben je misschien niet thuis met de verjaardag van je oudste….( kan kloppen he?)

Ik weet denk ik wie je bent…wanneer komt je weblog weer in de lucht?

• sprokkeltje

Wij zijn nu 4 weken in nederland met ons zoontje.

Hij is 2 jaar en heeft een enkelzijdige schisis gr 3. Dus open lipje, open kaakje, en open gehemelte.

Hij kan gewoon alles eten en drinken. Geen probleem. Alleen drinkt hij uit een tuitbeker met zachte speen met een groot gat erin. Hij giet het als het ware naar binnen.

Hard en pittig eten houdt hij absoluut niet van, spuugt ie terug. Derest gaat wel goed. Al is het geen goede eter op zich, maar dat staat los van zijn schisis.

• sprokkeltje

Overigens is bij ons zoontje nog niets aan de schisis gedaan in China en het lipje is ook nog open.