nieuwe eisen china

• zuidelijke moeder

Hallo alle,

Even voorstellen:

Al geruime tijd volg ik de diskussies op deze site.

Heel erg fijn aangezien er altijd goede ervarings info op gegeven wordt.

Wij zijn sinds kort gematched met een chinees jongetje via K&T SF-lijst!

Super is dat. geweldig, en we willen heeeeeel graag alles weten over hem en zo snel mogelijk naar hem toe reizen.

Maar:

Nu is het zo dat we onze papieren nog niet in china hebben.

Wel allemaal verzameld en we zouden naar de notaris gaan voor de stempel en dan verder met de stempel aktie.

Nu belde vandaag K&T ons dat er wijzigingen komen vanuit China.

Voor de tijd dat ze de papieren willen hebben krijgen we nooit alle stempels.

De nieuwe eis is dat er brieven geschreven worden door vrienden.

Wil dit even kwijt aangezien ik hiervan erg baal.

Dat betekend namelijk dat het minstens een week, maar waarschijnlijk wel langer gaat duren voordat we echt onze documenten naar China kunnen sturen.

Baal baal baal.

Maar goed even door de zure appel heen, alle brieven zo snel mogelijk door vrienden laten maken en dan kunnen de papieren naar China en hopelijk wij ook snel.

• pepe

Hoihoi,

was dit nog niet bekend dan?

Volgens mijn weten is het al maanden bekend dat er per 1-10-2011 3 brieven bijgevoegd moeten worden…

Ik heb al wat verschillende verhalen gehoord over van wie die brieven dan moeten zijn, maar wist wel dát er brieven bij moeten…. (en wij hebben nog geen intake oid gehad)

Hopelijk kunnen je vrienden er even een spoedje van maken…. want hoe vlugger, hoe liever, dat nsap ik hardstikke goed!

Succes ermee!

gr

• zuidelijke moeder

Het was wel bekent dat er eisen gingen wijzigen, maar bij mij in ieder geval niet dat dat per 1 okt zou zijn.

Anders hadden we misschien nog wel iets kunnen regelen om toch alles voor elkaar te krijgen.

baal baal

Groetjes

• MCP

Je hebt nog 10 dagen, dat is genoeg voor legaliseren.

Kan het echt niet voor 1 oktober klaar zijn?

Je hoeft toch alleen de stempels nog maar?

Wij hadden alle stempels in 4 dagen klaar.

Op de stempels/legalisaties staat een datum als die voor 1 oktober is dan is het toch goed?

• summer-2424@hotmail.com

hoi

we hadden alle stempels in 5 dagen klaar, dus ik zou aanraden gelijk aan de slag te gaan.

hierbij was dus ook het rondje den haag als je het dezelfde dag opstuurt of zelf gaat brengen naar halle ben je ruim op tijd.

succes ermee

• zuidelijke moeder

Men heeft ons laten weten:

Papieren moeten vrijdag nu vrijdag= over 2 dagen bij hun zijn.

Bestempelt. Dat gaat niet lukken.

Ik dacht ook, ze hebben de papieren al goedgekeurd, alleen stempels nog en dat gaan we voor 1 okt ook wel lukken, maar dat vinden ze niet goed.

Maar goed ik zal morgen ons ongenoegen/boosheid nog wel even doorgeven en kijken of er toch niet nog iets mogelijk is.

Nu hebben we vanavond al wat vrienden ingelicht en die willen graag voor ons schrijven en zullen daar dan ook een spoed van maken.

We zijn er bijna…

Groetjes

• MCP

Nou, dit is weer zo'n bizar verhaal.

Tjonge jonge.

Hoe kunnen ze nou iets al goedkeuren en een paar dagen later zeggen dat er nog weer wat bij moet.

Ik snap het niet hoor, wat een communicatie weer.

Maar ja, ik sta nergens meer van te kijken.

Die regels gelden vanaf 1 oktober, alles wat voor die datum gestempeld is is goed.

Het hoeft niet voor 1 oktober in China te zijn, het moet klaar zijn voor 1 oktober.

En het gaat er niet om wat K&T goed vindt maar wat China goed vindt/eist.

Maar goed K&T heeft overal zijn eigen regels weer voor bedacht en dat is ze niet uit het hoofd te brengen, dit is niet het eerste vreemde geval…..

Sterkte hoor.

Bel/mail anders even naar Meiling of WK en vraag hen hoe het bij hen gaat met de 1 oktober-grens, dan sta je sterker.

• HB1

Ik kan er naast zitten, maar zoals ik het heb begrepen gelden de nieuwe regels voor dossiers die na 1 oktober ingelogd worden in China. In dat geval heeft K&T dus nog wat tijd nodig om het dossier op te sturen, en China om het dossier in te loggen, dus vandaar misschien dat K&T alles vrijdag compleet wil hebben? Maar nogmaals… ik weet het ook niet zeker. Even een telefoontje naar K&T zal wel opheldering geven denk ik. Succes!

Groetjes, HB

• Yuut

Hallo,

Wij zijn gisteren ook gebeld, en ik kreeg idd het zelfde te horen wat HB1hier schrijft. Baal er ook wel van dat we het niet eerder wisten, maar wij gaan het net redden. De visumdienst komt het gelegaliseerde pakket als het goed is (!!) vanmiddag brengen en dan stuur ik het direct aangetekend op, en dan moet het wel heel gek lopen wil het er vrijdag niet zijn…..

succes!

• N&P

Goh wat vervelend zeg; veel succes ermee!

Maar wat een bijzondere aanvulling van de eis; een brief van vrienden. Wel bijzonder dat zij op deze manier er ook in betrokken worden. Ze vinden het meestal fijn als ze iets voor ons kunnen betekenen; ze staan vaak al aan de zijlijn.

Weet iemand wat er precies in die brieven moet staan? Kan het in het nederlands en wordt het dan vertaald of moet het in engels? En hoeveel brieven moeten het zijn?