grote slabbetjes

• HenS

hallo

het ziekenhuis raadde aan om grote slabbetjes mee tenemen voor onze zoon, omdat vaak eten en drinken aan de neus er uitkomt ivm zijn SN.

maar ja waar vind je grote slabbetjes?

ik dacht ik kan ook witte katoenen luiers meenemen evt drukknoopje in laten maken!

heeft er iemand andere iedeeen?

gr HenS

• Yuut

slim idee van die luiers!

Bij de hema verkopen ze knoeischorten, niet zozeer alleen om te eten, maar ook om mee te verven enzo. Deze deden wij altijd aan bij onze zoon als we iets aten waarvan voorspelbaar was dat de helft op zijn kleding zou komen (pannenkoeken met stroop enzo) en er niet zo fijn uit zo gaan id was. Is ook van een soort afwasbaar spul, dus kan je met van die billen of toetendoekjes schoonmaken, scheelt weer wassen.

Veel plezier in China straks!

Yuut

• chococat

Wat dacht je van de Silly Billyz. Zie hun website http://www.sillybillyz.eu/products/eat/messyeater.html. Maar als je googled vind je ook NL sites die ze verkopen dus even kijken waar ze het goedkoopst zijn.

• Hannah

Dat van die luiers is een goed idee. Ik zag laatst bij de Wibra slabben met mouwtjes eraan vast…… Kan je over de kleertjes heen trekken.

• sprokkeltje

Wij hebben voor ons zoontje bandanas laten maken, in een kleine maat! Want hij is wel 2, maar heel klein en fijn.

Ik heb idd die katoenen luiers in verschillende patroontjes en aan de achterkant gekleurde handdoeken genaaid. Dat vangt veel vocht op.

DIe bandanas zien er wat leuker uit dan hele tijd een slabber aan. Met eten knoeit hij net als elk ander kindje, dus hoeft geen mouwtjes aan hoor. Hij heeft gr 3, de ergste graad dus. Nog niets geopereerd!

• HenS

onze zoon is al wel geopereerd zijn lip en gehemelte is dicht (voor zover ons is verteld)

hij is ook 2jr.

het ziekenhuis zei ook omdat je niet weet hoe het gehemelte dicht is kun je beter zorgen voor genoeg en grote slabbetjes.

dus vande week nog maar eens zoiets dergelijks halen!

• B

Ik heb er wat van de zeeman.. simpele die je vaststrikt.. kost bijna niets en werken perfect.. Is voor onze dochter ook wel nodig i.v.m haar special need..

• B

die bandanas hebben wij gewoon op internet besteld.. die zijn erg handig meer voor gewoon niet voor het eten (bij ons niet)

• B

Dan zou ik me er niet te druk om maken.. wij hadden gewone slabbetjes mee.. en onze dochter heeft lip en gehemelte open en toch valt het best mee..As jullie zoon al alles dicht heeft knoeit ie niet meer dan een normale peuter…

• meco

Wij hebben reuze slabben besteld bij babywalz (3 voor €6,99)

Vonden wij leuker dan een theedoek om.

http://www.baby-walz.nl/dmc_mb3_search_pi1.num/10000/dmc_mb3_search_pi1.page/6/dmc_mb3_search_pi1.searchstring/Slabbetjes/product/2572665/L/3/Reuzenslab.a930.0.html

Succes met de voorbereidingen!