grote slabbetjes

• K

De slabbers van de zeeman zijn echt heel erg fijn! Goedkoop en groot! Kunnen goed tegen vaak wassen en de droger. Hebben op het kdv waar ik werk al van alles geprobeerd, maar deze zijn al een jaar of 10 favoriet!

• Nathalie

Zeeman slabbetjes, prima!!!

• sprokkeltje

Hihi onze zoon heeft nog een open lip, open kaak en open gehemelte (helemaal en breed ook) en eet gewoon net als een andere peuter.

Valt reuze mee met knoeien.

Ja er komt wel es wat via het neusje terug, maar dat is met een gewone slabber goed te doen hoor.

Hij kwijlt alleen heel erg, vandaar de bandanas. Ik heb ze heel goedkoop en leuke kleurtjes en combies, goedkoper dan die op het net. Ik wissel de bandanas 2 maal per dag. Met eten gaat er een gewone slab overheen. Die elke peuter gebruikt.

Van de meeste ouders van adoptie kindjes met een schisis, hoor ik dezelfde ervaring. Ik denk dat het wel mee zal vallen en dat je met gewone slabbers er al bent.

Alleen kwijlen doen ze veel, maar dat is in het geval van ons zoontje omdat zijn lipje ook nog open is.

• Mama Shen

Dag,

Bandanas zijn leuk en handig, maar ik had ook een kliederschort, zo'n ding wat kinderen aankrijgen om te verven op school en later pas gewone servetten, van die katoenen of linnen vastgehouden met een lakenspanner. Zijn twee bretel uiteinden verbonden met een stuk elastiek.Ik deed het ook een tijdje met gastendoekjes van de Ikea, vrolijke kleurtjes badstof.

Ikea had ook setjes waarin plastick slab zat met lekrand, met oogjes erop, wel een jolig setje.

En eh denk ook aan iets wat gemakkelijk is op de vloer, want mijn ervaring was dat de kleine man ook veel om zich heen knoeide.(Was meer motorisch, want Shen heeft geen problemen met z'n mond) Daarvoor deed een feest tafelkleed in vieren geknipt onder de eetstoel wonderen, af te nemen en soms weg te gooien………

Kijk ook eens naar van die stevige servetten van papiervezel, met de clips maak je die ook vast, ik bedoel van die dingen tussen een papieren servet en een linnen ding, die kun je bij de macro of andere groothandels kopen, scheelt wassen. Van die dingen die eruitzien als stof maar toch van papier of vezel zijn.

Hoop dat jullie er iets aan hebben, overigens doet een kinderkookschort het ook goed, van dat plastick.

Groet,

• DMS

Nou als hij al geopereerd is zal het wel meevallen…. Onze zoon, ook net 2, was ook al geopereerd aan lip en gehemelte en eet en drinkt voor een tweejarige erg netjes. Vaak deden we hem in China al geen slabbetje om en hier in Nl gebruiken we nog zelden een slab. Ik had twee normale slabbetjes mee (die je over het hoofd trekt) en had er twee bijgekocht in china. Er komt zelden wat via zijn neus terug. Volgens arts uit het ziekenhuis is de operatie goed gedaan, in China kunnen ze deze operaties ook prima!

• summer-2424@hotmail.com

hoi

ik heb deze toen de tijd gebruikt voor het vele spugen bij ons kindje ze had erge reflux,

erg makkelijk aan en uit te trekken en je kan het met de handoeken mee wassen.

ze zijn van koeka

gr summer

http://www.shop4fans.nl/nl/baby-shop/baby-themakamer/koeka-producten/koeka-slab

• Yuut

oh, nog een tip over het kwijlen wat eerder door iemand werd genoemd; vriendin van mij heeft zoontje dat extreem veel kwijlt, geen schisis. Zij doet badstof slabben onder bijvoorbeel pyama's of shirts, omdat het anders zo doorlekt en koud wordt, vooral 's nachts.

• 2boys

Hier een mannetje van anderhalf met een schisis. Lipje en zachte gehemelte al gesloten. Voor het eten heeft hij een gewone slab, maar hij kwijlt enorm. Ik gebruik als we weggaan de bibbeling bandana slabjes en voor thuis de mom2mombandana slabben. Die nemen iets meer vocht op. Vaak heeft hij toch wel 3 of 4 bandana slabjes op een dag nodig. Dit werkt echt super en het ziet er ook nog beter uit dan de hele dag een grote slab om. Dit laatste is mijn mening. Ik heb alle slabbetjes besteld via www.bibbeling.nl

• jamolu

Hai,

Ik had de hele koffer vol maar had niet veel nodig, hij at heel netjes en kwijlde niet. Je kunt gewoon bij de etos van die wegwerp meenemen. En ik gebruik de stoffen slabbetjes van de action, zijn wat groter, ideaal. Maar alleen voor het eten. Verder nooit.

• sprokkeltje

Ik was degene die vertelde over t vele kwijlen :-)

Eten doet ons zoontje keurig, met lepeltje en is bang om vies te worden. Ik heb t idee dat ze in het tehuis daar erg mee bezig waren, zelfstandig en netjes eten met het lepeltje.

Een gewone peuterslabber voldoet gewoon bij ons zoontje, ondanks dat alles n og helemaal open is, inc lipje.

Ik ga ervanuit als alles gesloten is het kwijlen minder zal worden, tot die tijd heb ik weer een stapel nieuwe bandanas in de maak/bestelling..hij is zo zeiknat. Ik heb het idee dat hij nu eat meer kwijlt dan een tijdje terug, dus de bandanas vliegen er doorheen op een dag.

Snachts kwijlt hij eerder zijn bedje onder en zijn slaapzakje, dat verschoon k ook elke dag (slaapzakje). Op zich vind ik het een idee om een badstofslabber onder het pyjamaatje aan te doen, zeker nu het frisser wordt.