LID 04/08/2006

• Enjoy

Hoi,

Het gaat me niet om de match van leeftijden maar om het feit dat het (indien het een regulier voorstel is) om een gezond jongentje van 4 gaat. Ik vind dat bijzonder opvallend.

Jongetjes zijn zeer geliefd zeker als ze gezond zijn en ik vraag me dan gelijk af waarom dit mannetje nu pas geadopteerd is en waarom naar het buitenland? Wellicht is hij pas op oudere leeftijd in een tehuis gekomen of heeft hij een SN gehad en nu gezond verklaard? Ik vind het gewoon heel opmerkelijk en als je, je redelijk in adoptie uit China hebt verdiept dan begrijp je mijn vraagtekens.

Nogmaals geen persoonlijke sneer maar oprechte vraagtekens.

• MCP

KP

lees ook even een paar topics geleden “wat geloven jullie ervan”, daar heeft men dezelfde oprechte vraagtekens

• Enjoy

Hoi MCP,

Heb het even doorgelezen maar zag ook dat er dan weer vrij snel weinig reacties op komen.

Natuurlijk ben je hartstikke blij met een voorstel en het feit dat je een kind krijgt. Maar als dat kindje er eenmaal is en je realiseert je hoeveel je ervan houdt, hoe graag je het tegen narigheid wilt beschermen dan komt volgens mij ook het besef dat je op een dag je kind moet uitleggen waar het vandaan komt en hoe dat is gegaan. Met alles wat er deze dagen bekend is ontstaan er gewoon heel veel vraagtekens bij adoptie van gezonde jongetjes (zeker wat oudere) uit China. En als je kind ouder is zal het vragen gaan stellen daarover, wat zeg je dan? Dat lijkt me een zware last om te dragen, het is sowieos al heftig je kind te moeten vertellen dat het is afgestaan maar als er dan ooknog veel vraagtekens zijn of het allemaal wel eerlijk is gegaan is dat dubbel zoveel denk ik.

Maar goed dit realiseer je, je ook vaak pas als je kind er is. En als het in een tehuis moet blijven of bij jou……ja dan kiezen we wellicht allemaal voor hetzelfde. Maar het blijft dubieus.

• Eli1

dag KP,

Ik snap je verbazing heel goed, maar zou het niet prettiger zijn een ontwikkeling als “ er zijn steeds meer gezonde jongetjes beschikbaar” in algemene termijn te bediscussieren bijvoorbeeld in het andere draadje?

Want wat je nu eigenlijk doet is informeren naar de specifieke achtergrond van dit jongetje. Dat is toch wel erg prive. Er kunnen allerlei redenen voor zijn waarom een specifiek jongetje is afgestaan/ later is geadopteerd/ minder gewenst was. Dat is toch enorm gevoelige en prive informatie die ouders nooit ofte nimmer zouden moeten delen op Internet en ik vind het ook niet kies daar dan naar te informeren of over te speculeren.

groet, Eli

• sabine71

Alllemaal bedankt voor de felicitaties!!

We zijn zo blij met dit mooie mannetje!!

Om even in te gaan op de redenen die worden gegeven over de leeftijd van onze zoon,

Mijn man is 43 en onze dochter is 8, dus 4 jaar is niet zo heel raar dacht ik.

Ik heb een heel uitgebreid rapport gekregen

met alle gegevens van hem en hoe het al die jaren met hem is gegaan, en nu is.

Wij hebben het voorstel gekregen met de reguliere lijst dus geen SN.

Dus wij zweven nog een poosje door op de blauwe wolk en hopen in Februari af te reizen.

Groetjes Sabine.

• Enjoy

Hoi Eli,

Ik schreef:

Jongetjes zijn zeer geliefd zeker als ze gezond zijn en ik vraag me dan gelijk af waarom dit mannetje nu pas geadopteerd is en waarom naar het buitenland? Wellicht is hij pas op oudere leeftijd in een tehuis gekomen of heeft hij een SN gehad en nu gezond verklaard? Ik vind het gewoon heel opmerkelijk en als je, je redelijk in adoptie uit China hebt verdiept dan begrijp je mijn vraagtekens.

Nogmaals geen persoonlijke sneer maar oprechte vraagtekens.

Ik bedoelde eigenlijk niet dat ik de persoonlijke achtergrond wil weten van dit mannetje hoor, dat is prive en moet ook zo blijven maar meer het feit dat er nog jongetjes worden voorgesteld in de NSN procedure en dan van die leeftijd. De reden daarchter roept bij mij veel vraagtekens op. Wellicht dat een aparte draad een goed idee is maar ergens heb ik het gevoel dat die draad dan snel dood zal lopen omdat het volgens mij nog steeds een soort NON onderwerp is bij veel mensen.

Groet

KP

• B

en het kan ook aan het tehuis liggen dat kinderen soms jaren daar zitten. Als de communicatie slecht is.. Het een erg arme provincie is of het CCCWA niet om dossiers vraagt.. De directeur van het tehuis waar onze dochter vandaan komt is zelf met een stapel dossiers naar het hoofdkantoor afgereisd o te vragen waarom ze geen interesse hadden in hun kinderen.. Dus zo vreemd kan het allemaal gaan..Nu pas loopt het ene beetje.. Er gingen daarom bijna geen kinderen naar Nederland.. Hoe het ook is.. Je kunt er niet over oordelen .

Wat wel vreemd is is dat er de laatset tijd van de reguliere lijst waarvan ik weet maar 1 echt jong kindje is geplaatst en dat de rest tussen de drie en vier is.. Als er dan meer ouders zijn dan kinderen.. Waarom zitten ze dan zo lang in het tehuis dat vraag ik me dan wel af..

• QR

Beste B.

Deze informatie is niet juist. Onze zoon is sinds juni bij ons en was bij voorstel 11 maanden. In onze reisgroep waren nog 2 jongentjes onder de twee jaar. Allemaal via de reguliere procedure.

• meco

Wat een mooi nieuws!

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en geniet van deze prachtige blauwe wolk! :)

Heel veel plezier en succes met alle voorbereidingen, hopelijk mogen jullie snel afreizen.

• B

Ik zeg toch ook… van wat ik weet ??? Valt me gewoon op dat er meerdere jongetjes bij zitten en wat ouder..