Aankomst schiphol

• mirjam1234

3 weken geleden zijn wij trotse ouders geworden van een gezonde dochter!! (:D

Nu krijgen wij van verschillende vrienden/familie/kennissen de vraag of ze naar Schiphol mogen komen, om ons op te wachten als wij met onze

dochter aankomen. Hier staan we zeker positief tegenover alleen wat daarna, als we naar huis gaan?

Wat is de juiste/ beste beslissing, denkend aan (de hechting van) onze dochter? Kan ik familie meenemen voor een kopje koffie?

Of hebben jullie geen familie meegenomen naar huis? Of elders even samen wat gedronken? Misschien op een andere locatie?

Hierbij mijn vraag aan andere ouders van geadopteerde kinderen “hoe hebben jullie het ingevuld na de aankomst en is dit bevallen?”

Wij vinden dit een lastige keuze. Vooral omdat wij een aantal weken in het buitenland verblijven bij onze dochter en

niet gelijk de familie na de kennismaking naar huis willen sturen.

• pc

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

Wij hebben het zo gedaan (en is goed bevallen).

Onze familie en vrienden stonden op Schiphol toen wij aankwamen, wat wij heel erg fijn vonden.

Wij zijn bij aankomst gelijk doorgelopen naar de eerste de beste drinkgelegenheid en hebben daar met z'n allen wat gedronken.

We vonden het erg gezellig en waren in 1 klap onze moeheid vergeten;-)

Wij zijn daarna naar huis gegaan en hebben onze ouders gevraagd mee te gaan.

Die hebben nog een kop koffie gedronken (met een stuk vers gebakken appeltaart mmmmm) en zijn daarna ook weggegaan.

Ik denk dat je vooral moet doen waar jullie je het beste bij voelen.

Fijne reis gewenst en heel veel geluk.

• adoptie mama

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter !!

Bij ons stond de gehele familie plus goede vrienden op schiphol en ze zijn daarna allemaal mee naar ons huis gegaan voor koffie en broodjes wat klaargemaakt was door de familie. Ze zijn nog een uurtje of wat gebleven, daarna hebben we een aantal weken ingelast voor ons zelf en gingen we af en toe zelf naar familie en vrienden toe, maar ons huis bleef toen een veilige basis, dit alles was ons en onze zonen (bij de tweede hebben we het precies zo gedaan) goed bevallen.

• Marièlle67

Wij hebben toen we met onze kids in NL aankwamen met de mensen die ons op Schiphol verwelkomden koffie gedronken op Schiphol. Daarna zijn wij met mijn ouders, zus, zwager en nichtje en mijn schoonmoeder naar ons huis gedaan, daar nog een kopje koffie gedronken en toen iedereen eruit gezet en lekker ons bed in gedoken.

Ik zou het af laten hangen van hoe het op Schiphol gaat, hoe je kind zich voelt en hoe je er op dat moment zelf tegenover staat. Met onze kids ging het eigenlijk helemaal prima maar ik kan me ook best voorstellen dat het heel anders had kunnen zijn. Als wij op dat moment de indruk hadden gehad dat onze kids het niet zo konden waarderen al die mensen en aandacht en dat ze zich niet op hun gemak zouden voelen dan zou ik het niet zo hebben gedaan en gewoon naar huis zijn gegaan.

Wij hadden overigens wel voor ons vertrek naar Nigeria al onze vrienden, familie etc. een brief gestuurd met daarin informatie over ons voorstel maar ook een heel verhaal over hechting. En iedereen hield zich ook aan de “regels” die wij daarin hadden vermeld.

• t@sje

Wij hebben op Schiphol een kopje koffie gedronken met familie en vrienden. Daarna zijn we lekker met z'n drietjes naar huis gegaan. Beviel ons heel erg goed: wel even voor iedereen de gelegenheid om onze zoon (en ons) te zien maar thuis alle ruimte om onze zoon zijn nieuwe huis te laten zien en daarna lekker te gaan slapen.

• csekka

Wij hebben het ook op deze manier gedaan. Wie wilde is naar Schiphol gekomen. Daar hebben we een kop koffie gedronken en zijn toen naar huis gebracht. Hier waren 1 paar opa/oma en die hadden al heerlijk een kopje soep voor ons klaar. Die zijn nog heel even gebleven en daarna hebben we onze zoon het huis rustig laten zien en hebben we eerst een periode met zijn 3en doorgebracht.

De aankomst op Schiphol vond ik geweldig. Ook voor jezelf: even weer je dierbaren vasthouden…… ik was zo blij dat ze er waren…

• m.r

Van harte met jullie dochter!!

Wij hadden een warm welkom op schiphol gehad circa 30 mensen…Onze zoon (toen bijna 2jr) en wij vonden het prachting. Aansluitend een kopje koffie op Schiphol gedronken en toen als gezin naar huis gegaan. Wij kwamen om half 1 s'nacht thuis en

waren blij dat we naar bed konden.

Groetjes

• K

Hoi,

Wij hebben ook met iedereen eerst ff wat gedronken op schiphol. Toen bleek dat iedereen met een grote bus naar schiphol was gekomen. Geweldig!!!

Zo hadden we alle tijd (ruim 1 1/2 uur) om flink bij te kletsen met familie vrienden en collega's. Echt een aanrader!!!

groetjes K

• sprokkeltje

Wij hadden alleen vrienden en mijn ouders op Schiphol, maar dat was min of meer omdat de schoonfamilie in limburg woont en we savonds om 1910 zouden landen.

We hadden wat vertraging in Beijing van bijna anderhalf uur, dus maar goed dat ze er niet waren.

We hebben wat gedronken en zijn met mijn ouders naar huis gegaan. Daar met mijn ouders even gauw het ledikantje op onze kamer gezet en bed ingedoken. Het was al tegen enen dat we thuis waren.

Hihi wij zaten samen met m.r in China.

• m.r

En dat was met toch gezellig sprokkeltje hahahaha zie jullie spoedig…liefs m.r.